Dit is best een moeilijke vraag, je mag gerust 'best' weglaten. Want wat voor de een een taboe is, is dat voor de ander niet. Wat voor de ene cultuur normaal is, is dat voor de ander niet. Toch begrijpen mensen dit niet altijd, maar goed...

In ieder geval! Ik heb het even voor je op een rijtje gezet.

Dit zijn een paar landen waar de vrijheid van godsdienst wordt betwijfeld (volgens de VS) en waarvan het tolerantie niveau (alweer volgens de VS) betreffende de godsdienstvrijheid, laag is. Ik heb het even vertaald voor je:

"In sommige landen is de vrijheid van godsdienst gebruiken niet altijd de goede optie. Minderheden gebaseerd op religie staan soms ook oog in oog met bedreigingen, aanvallen, celstraffen en in extreme gevallen zelfs de doodstraf.

Elk jaar maakt de "U.S Commission on International Religious Freedom" leen lijst van landen die “bijzonder zorgwekkend” zijn wat betreft vrijheid van godsdienst.

Dit jaar, heeft de lijst 14 landen onder deze categorie. Die bevatten:

Burma, China, Egypt, Eritrea, Iran, Iraq, Nigeria, North Korea, Pakistan, Saudi Arabia, Sudan, Turkmenistan, Uzbekistan en Vietnam.

Van die lijst zijn er 8, lange tijd in deze branche. (Welke wordt niet genoemd)

Ambtenaren zeggen dat het de regeringen in de landen zelf zijn die vrijheid van godsdienst niet tolereren, of simpelweg de daden die ertegen zijn tolereren.

Het rapport includeert ook een "onder toezicht lijst". Onder die lijst staan de volgende landen genoteerd: Afghanistan, Cuba, India, Russia, Turkey, Somalia en Venezuela.

Dit rapport wordt gebruikt om beleidsaanbevelen te leveren aan de president van de V.S van Amerika, de 'Secretary of State' en het 'Congress'. "

Toegevoegd na 9 minuten:
Ter aanvulling:

Het is en blijven de Verenigde Staten, die hebben zelf ook niet zo'n schone lei, al beweren ze dat zelf wel.

Zo vind men op deze lijst geen Israel, terwijl deze en diens geheime dienst wel degelijk een gevaar zijn voor de godsdienstvrijheid!

Maar aangezien velen landen achter de Verenigde Staten staan, wat betreft de NAVO, heeft deze lijst wel enige betrouwbaarheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier zijn er een paar:

Burma
China
Egypt
Eritrea
Iran
Iraq
Nigeria
North Korea
Pakistan
Saudi Arabia
Sudan
Turkmenistan
Uzbekistan
Vietnam

en nog meer hier:

http://www.cobourgatheist.com/index.php?option=com_content&view=article&id=236:a-list-of-countries-with-no-freedom-of-religion&catid=153:statistics&Itemid=72

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is wat eufemistisch omschreven, maar dit is om evt intl politieke rellen te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Totale onzin dit. In egypte, irak en iran mag je gewoon elk geloof aannemen. Jeetje, wat een verkeerd beeld hebben jullie westerlingen op de arabische wereld :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In naam is er wel godsdienst vrijheid , maar in de praktijk moet je helaas vast stellen dat het zeer onhandig is om in een islamitisch land reeds genoemd , , er openlijk duidelijk voor uit te komen dat je joods of christelijk bent . Helaas zelfs in het verleden gematigde landen waar diverse geloven redelijk vredig eeuwig naast elkaar leefden (Egypte , Tunesië ,) is het nu kerken , en synagoge 's in brand steken veel voorkomend . Formeel steunen de overheden dat niet maar echt actie wordt er niet tegen ondernomen . Ook op de Molukken , worden de christenen gemolesteerd , ja het is een taboe , men kijkt liever opzij . Ook de Nederlandse regering wijst dan in eens niet met haar vingertje , en doet het af als incident.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees het artikel maar, dit klopt niet! Deze landen hebben een lage rang in het spectrum van vrijheid van godsdienst! Maar het is er niet verboden! (In de meeste van de bovengenoemde landen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis het Vaticaan, als niet katholiek is het onmogelijk om daar staatshoofd te worden ;-)
Ik denk dat je daar best wel alle landen op kunt plakken van de wereld. Het hangt ook natuurlijk af wat je bedoelt. Er zijn landen die bijvoorbeeld godsdienstvrijheid hebben voor een bepaald dominante godsdienst, maar dan weer geen godsdienstvrijheid voor andere godsdiensten in dat bepaald land. Langs andere kant, democratische landen zoals hier in Europa en elders hebben de neiging om te zeggen dat er hier wel godsdienstvrijheid is terwijl dat helemaal niet zo is. Tegenwoordig worden boerka's en hoofddoeken verboden in scholen en in openbare plaatsen, in publieke diensten( bij overheid) of zelfs wat schandaligste is in de private sectoren(privé bedrijven) waar dat er dan een soort discriminatie ontstaat op de arbeidsmarkt en dat is in feite tegen het internationaal recht dat stelt dat mensenrechten moeten gerespecteerd worden. Godsdienstvrijheid is één van de fundamentele rechten van een mens en dus een mensenrecht die vrijwel in alle landen geschonden wordt. Dus de vraag dat je jezelf beter kan stellen is, waar wordt die fundamentele mensenrecht NIET geschonden... Over en uit. Je kunt dus geen etiquette gaan plakken op landen als vrijwel de meeste landen dan toch die mensenrecht schenden. ;)