Is er in Europa vrij verkeer van alle goederen?

Nu we één Europa zijn, kan je dan alles gelijk waar kopen alsof het in je eigen land is? Of gelden er nog bepaalde taksen, administratie e;d. voor import?
Zo ja, is het de bedoeling dat er een vrij verkeer van goederen komt?

11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Nee. Vrij verkeer geldt niet voor auto's, boten en vliegtuigen. Ook niet voor grote hoeveelheden goederen waarop accijns wordt geheven, zoals alcohol en tabak.

Het beste antwoord

Ja er is eenvrij verkeer van goederen dit staat in het verdrag betreffende de werking van de Europese Unie. Er zullen geen import kosten moeten worden betaald, tenzij het gaat om bijzondere producten en dan met name waar bij de nationale overheid (veel) belasting centen misloopt. Bijv auto's uit duitsland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De importerende bedrijven moeten maandelijks een administratie bijhouden (Intrastat o.i.d.) en betalen daarvoor, dus de (on)kosten komen uiteindelijk toch weer op dezelfde plek terug.