bestaan er andere landen net zoals nederland met wegenbelasting?

de meeste hebben volgens mij gewoon tol.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja. In België bijv. heet het verkeersbelasting.

Toegevoegd na 3 minuten:
In Duitsland KFZ-Steuer.

Toegevoegd na 9 minuten:
In Zweden heet hij Fordonsskatt.
En in Nederland officieel Motorrijtuigenbelasting.
Computoon
8 jaar geleden
Griekenland heft wegenbelasting. Je mag daarom niet langer dan zes maanden als buitenlander/toerist rijden in een buitenlandse auto in Griekenland. Doe je dat wel, dan loop je het risico dat de auto in beslag genomen wordt (gebeurt bij mijn weten nooit, maar je kunt tegen een forse boete aanlopen van meerdere duizenden euro's). Ook reden voor veel Grieken om hun auto langs de kant van de weg te zetten (voor of dichtbij het eigen huis) en de kentekenplaten eraf te schroeven, om zodoende geen WB te betalen; en ja ook hier wordt met auto' s rondrijdend met foto-apparatuur gecheckt wie op de wegen rijdt. Wat belastingen betreft maken de grieken momenteel echt een inhaalslag.