Van Dijk wil een boek dat niet geleverd is, vergoed krijgen omdat ik het niet in kan leveren. Op de bon staat: wordt nageleverd. Wat nu?

Van Dijk wil dat ik een boek dat ze niet konden leveren toch vergoed, want ze vinden dat ik hen er aan had moeten herinneren dat ze ze nooit nageleverd hebben. Dat staat volgen hun in de algemene voorwaarden. Ik vind dit oplichting.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie of wat is Van Dijk?
Een winkel?
Een boekhandel?
Een bibliotheek? Ik snap de vraag niet.
Wie moet wat leveren?
Wie moet wat inleveren?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Van dijk is een leverancier van schoolboeken. Veel studenten worden door hun opleidingsinstituut "verplicht" tot aankoop of huren van hun lesboeken bij Van Dijk. En ja Glimlachje, je hebt gelijk het IS oplichting. Iets wat jij niet gekregen hebt, hoef je niet te betalen. Jij hebt een bon waarop staat, "word nageleverd" en dat is hun bewijs dat ze niet geleverd hebben. Dus mooi niet betalen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@momopoyolo Dat was ik nog vergeten, als ik Glimlachjes vraag begrijp heeft hij boeken gehuurd bij van Dijk. Ze hebben niet alle boeken geleverd. En nu is de huur periode weer ten einde, en moet glimlachje de boeken weer inleveren, dit heeft hij gedaan, behalve dat ene boek wat hij nooit gehad heeft. En van Dijk zegt nu "hey! jij hebt niet alles ingeleverd, ik wil geld zien."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ooit eens gehad. (met ander bedrijf). Ik betaalde niet.
Kreeg toen een deurwaarderskantoor. Ik zei toen, geen zorgen, ik betaal altijd al mijn rekeningen. Laat mij maar het bewijs zien dat ik iets gekregen heb wat nog niet betaald is, en ik maak het meteen over. Nooit meer iets van gehoord.

Het beste antwoord

Zeer interessante vraag, vanuit wat ik zo even op internet heb kunnen opsnuffellen hoef je niet te betalen.

In de bron bij deze reactie staat een link naar consuwijzer.nl waarin je kunt lezen over je rechten bij een dergelijke situatie, in het artikel staat ook een link naar een conceptbrief die je aan het bedrijf kan sturen.

Het had wel makkelijker geweest als u het bedrijf eerder had laten weten dat het boek nog niet was aangekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als Van Dijk niet kan aantonen dat ze jou een boek hebben geleverd en jij kan aantonen dat het nog in nalevering was, kan Van Dijk jou juridisch niets maken hoor. Iets in rekening brengen wat ze nooit geleverd hebben. Te gek voor woorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat is dus van Dijk, klere bedrijf. Gister was er ook al iemand op GV die gedonder met ze had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, prima antwoord. Laten zij maar bewijzen dat het wel verstuurd is want jij hebt bewijs dat het nog nageleverd moet worden.