kun je ervoor kiezen geen echte begrafenis of crematie nemen?

Gewoon in een kist gooien, belangrijkste familieleden die de kist in de grond gooien en klaar. Of moet er altijd zo`n hele gebeurtenis omheen gebouwd worden? Kan je dit ergens laten vastleggen dat je dat niet wilt? Dat scheelt ook in kosten want dan hoef je alleen de kist te betalen en iemand die ervoor zorgt dat de kist goed de grond in gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

je kan zeker via je verzekering aangeven welke wensen je wilt, er zijn mensen die aangeven geen koffietafel te willen of bidprentjes of grafrede, dat zijn idd kostenbesparende dingen, alleen gaan we nog altijd wel om respect voor de overledene en worden deze niet in de kist gegooid en in de grond gegooid..
wensen moet je kenbaar maken, ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor je hebt budgetbegrafenissen tegenwoordig.
Je bent nog steeds verplicht bepaalde regels in acht te nemen, dus zomaar inde achtertuin mag biet, maar je kunt het wel heel simpel houden.
anneliez
11 jaar geleden
Je kunt een uitvaart zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt/je nabestaanden willen. Maar ook bij een budgetuitvaart wordt eerbiedig met een overledene omgegaan.
Overigens ben je er bij de keuze voor begraven niet met de kosten van de kist en het begraven op zich; je moet bij een begrafenis ook grafrechten betalen 20 jaar lang en daarvoor durven sommige gemeenten gigantische bedragen te vragen.
Computoon
11 jaar geleden
Lieverd, gewoon in een kist gooien in de grond en klaar! Daar ben je toch veel te waardevol voor. En je hebt jezelf nog wel zo'n mooie naam gegeven. Sweetflower96. Zoete bloemen. Aan die naam te zien ben je 16 of 17. En aan je vragen te zien, ga je door een moeilijke periode. Ik weet niet wat er met je is gebeurt of waarom je depressief bent. Blijf daar niet alleen mee rondlopen. Zoek iemand op die je kunt vertrouwen. En hou je verhaal of wat je overkomen is ook niet voor jezelf. Ga op zoek naar hulp. Want onthou goed, hoewel je het nu misschien niet zo ziet, maar je bent mooi en waardevol. Te waardevol om zomaar in een kist te gooien. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Mooi antwoord, dat noemen ze nou tussen de regels doorlezen :-)
+1