aan wat voor arbeidskrachten is in Nederland tekort?

Voor een project op school willen we criminelen nuttig werk geven dat de regering weer geld overhoud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Vakmensen in de techniek. Binnen nu en 10 jaar zijn er nauwelijks nog vakmensen te vinden. School ze om tot lasser/draaier/frezer etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op dit moment zijn er weinig tekorten gezien het feit dat de werkloosheid enorm is gestegen maar als er werk nodig is is dat in de technische sector.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verpleegkundigen, lassers en andere gespecialiseerde technici die worden momenteel in Spanje en Portugal geworven.

Dat zijn dus goed opgeleide mensen en het is de vraag of jij die onder jouw criminelen wel kan vinden. Dat schiet dus niet op.

Trouwens, criminelen krijg al vaak een taakstraf of een werkstraf.
Met een werkstraf moet u werk doen waarvoor u niet wordt betaald. Dit zijn meestal werkzaamheden voor niet-commerciële instellingen zoals gemeenten, ziekenhuizen of Staatsbosbeheer.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/vraag-en-antwoord/wat-is-een-taakstraf.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom de min?
In principe wordt dat al gedaan; via de reclassering is het de bedoeling dat ex-gedetineerden een normale plaats in de samenleving krijgen.
De knelpunten op de arbeidsmarkt liggen nog steeds in het onderwijs, de techniek, ICT en zorg. Wellicht kan je school ze een baan als leraar aanbieden?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ter inspiratie; in de VS worden gevangenen ingezet als brandweerman. Natuurlijk is er discussie over of het wel verantwoord is ze zulk risicovol werk te laten doen, maar nuttig is het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat ze snel en VOG krijgen om leraar te worden of om in de zorg te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Da's weer een heel andere discussie. Als onvervulde vacatures in het huidige politieke en maatschappelijke klimaat zomaar in te vullen waren geweest was 't al wel gebeurd.