Beide.
Ze zijn vertegenwoordigd in beide kamers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het juiste antwoord:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus eigenlijk niet uit maar in ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Wanneer ze niet meer genoeg kiezers hebben zullen ze geen plekje meer verdienen in de tweede kamer, dus ook niet in de eerste..
Mooie voorbeelden zijn de LPF en de partij van rita verdonk. Die verloren kiesers en kon zijn zeten niet behouden.

Andere antwoorden (2)

De vvd zit in de eerste en de tweede kamer. Een politieke partij zit niet in een kamer. Dat heeft met verkiezingen te maken voor de tweede kamer door de bevolking De leden van de Eerste Kamer worden gekozen door de leden van provinciale staten.
ronron1212
12 jaar geleden
De politieke partij Volkspartij voor Vrijheid en Democratie heeft gekozen vertegenwoordigers in zowel de eerste als de tweede kamer. Eens in de vier jaar, als het kabinet niet tussentijds gevallen is tenminste, worden de vertegenwoordigers voor de tweede kamer door het volk gekozen. De leden van de eerste kamer echter worden gekozen door de leden van de Provinciale Staten, die op hun beurt ook eens in de vier jaar worden gekozen door het volk.
De eerste en tweede kamer samen worden ook wel het parlement of de Staten Generaal genoemd.