Kan ik zelf iets doen om te protesteren tegen de doodstraf?

Ik ben er heel erg mee bezig en wil graag meehelpen bij het opheffen van de doodstraf, maar vraag me af of ik iets kan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou liever de doodstraf krijgen en geen levens lang.
dat denk ik nu. maar ik weet niet hoe ik zal reageren als het echt zover komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je de doodstraf willen opheffen? Er zijn nu eenmaal mensen die het meer dan voldoende verdienen. Als iedereen zich netjes gedraagt hoef je je ook niet druk om de doodstraf te maken. Levenslang is erger dan de doodstraf. Met de doodstraf ben je overal van af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel idd de doodstraf overal ter wereld. De vraag gaat niet over voors- en tegens, want daar kunnen we heel lang over praten.

Het beste antwoord

Amnesty international steunen. Op de site staat hoe je kunt helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijngedacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is die malloot van een directeur nu drukker met het aanvallen van Wilders, dan met doen waar Amnesty ooit voor is opgericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was het eerst met dit antwoord...dus de 10 punten zijn voor jou.

Andere antwoorden (10)

lid worden van amnesty

http://www.amnesty.nl/

die weten gelijk ook meer dan wij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zelf een heel mooi initiatief vind is brieven schrijven aan mensen in de 'death row'.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat je ze niet moet romantiseren. De doodstraf is ook naar mijn mening verwerpelijk, maar ze worden over het algemeen niet zonder reden veroordeeld tot zo'n hoge straf. Het zijn geen lieverdjes en naar mijn mening verdienen ze geen emotionele ondersteuning. Stuur dan liever een brief naar hun slachtoffers, die kunnen de steun waarschijnlijk beter gebruiken.
AWM
14 jaar geleden
Dat ligt er maar aan Wout. Een beschaafde regering doodt zijn inwoners niet, ook al hebben ze nog zo verschrikkelijke dingen gedaan. Bovendien zijn er al heel wat onschuldigen ter dood veroordeeld, je kunt nooit voor 100% zeker weten of iemand schuldig is. Ik vind het niet humaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg ik: 'De doodstraf is ook naar mijn mening verwerpelijk'. Toch vind ik dat je niet voorbij moet gaan aan het feit dat het veroordeelde, zware criminelen zijn. Natuurlijk zal er incidenteel een onschuldige persoon tussen zitten, maar dat kunnen wij niet beoordelen. Het gros heeft mensen vermoord of vergelijkbare zware misdrijven begaan.
AWM
14 jaar geleden
Dit gaat leiden tot een lange discussie over de doodstraf.
Ik vind dus dat de kans op één onschuldige terechtstelling al voldoende om deze straf niet uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik heb geen andere mening. Het enige punt dat ik benadruk: behandel die criminelen niet als de liefste jongens ter wereld alleen omdat ze de doodstraf tegemoet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben jullie mooi opgelost met zijn 2en, ook al denk ik er anders over. Maar Antwoordman, wat zou jij voor opbeurende brief willen schrijven aan bv. een kindermoordenaar in koele bloeden? Ik kan me daar echt geen voorstelling bij maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf liever brieven naar de slachtoffers van deze monsters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die worden al ondersteunt door fox news.... fry them, fry them!!! allemaal heel therapeutisch.
Kijk hier eens! Iets voor jou dus ga in actie, steun voor tibet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Protesteren, meer kun je niet doen... Overal waar je maar kunt, zoals hier...

Wees reëel en kijk met mij mee. Als de ontwikkelingen doorgaan zoals ze nu gaan zal de doodstraf zal weer ingevoerd worden, ook in Nederland... Als Wilders gaat regeren in Nederland, dan zal ik je zeggen dat de deur op een kier gezet wordt en de doodstraf in Nederland mogelijkerwijs ingevoerd zal gaan worden... De straffen worden hoger en hoger, kun je dat zien? En waar leidt dat tot, wat is de hoogste straf die je je maar kunt voorstellen? Juist ja de doodstraf, en daar stevenen naar op af... Dit is de realiteit van de dag, in de wereld...

Komt je angst niet doordat het steeds meer en meer realiteit gaat worden dat de doodstraf hier ook ingevoerd gaat worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig, je kan initiatieven steunen die landen aan zetten om de doodstraf af te schaffen. Hierboven zijn al organisaties genoemd die bijvoorbeeld door middel van petities regeringen proberen te overtuigen van het afschaffen van de doodstraf.
Voor de rest kan je bij verkiezingen rekening houden met dit punt. Ben je voor een partij die hier actief mee aan de slag gaat of een partij die het allemaal op zijn beloop laat en tijdens ontmoetingen met staatshoofden dit niet aan de orde durft te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom tegen de doodstraf?In sommige gevallen ben ik voor de doodstraf,mits het 100%,nee...200% bewezen is,(en alleen dán),dat iemand een moord of iets ergs heeft gedaan.
Ik denk,dat als de tegenstanders van de doodstraf iets overkomen,dat bijvoorbeeld een geliefde vermoord of verkracht word,dat ze dan wel anders reageren.En nee...ik ben geen rechtse stemmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat geeft je het recht iemand anders leven te nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het recht van de wet bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan is het goed? misschien dat je iran wat vind, daar word dmv de wet de doodstraf uitgevoerd. daar kan overspel zelf een reden zijn, vooral voor vrouwen dan. lang leve de wet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist ja...als dát de wet is.Waarom heb je anders een wet?De wet moet je respecteren anders heb je er niks aan.Ben je het niet eens met de regering zoals in Iran en andere delen van de wereld is,moet je ervoor zorgen dat deze omver geworpen wordt,zoals ze in irak pogen te doen.Als ik een paar keer een serieus ongeluk veroorzaak,nemen ze mij het rijbewijs af,zodat ik geen ongelukken meer kan veroorzaken,dus als iemand iemand anders vermoord moeten ze ervoor zorgen dat deze persoon dat ook nooit meer kan doen.En dan niet levenslang vast zetten,want dit kost alleen maar ontzettend veel geld.Ik zou wel eens willen weten wat je van de doodstraf zou vinden als iemand een geliefde van jou zou vermoorden op beestachtige wijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hopenlijk vind ik dan nog hetzelfde van de doodstraf, het leid niet tot minder pijn als de dader word vermoord, alleen je wraakgevoelens worden even gekoeld... je stelling: niet eens=omver dat regime gaat niet op, mag ik je herinneren dat irak vanuit de bevolking nooit een krimp heeft kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bingrid, ook ik ben het met je eens, maar jou antwoord heeft helemaal niks met deze vraag te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bingrid: zie Italklaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pleit juist voor de doodstraf, en dan met name voor kinderverkrachters!
Heel weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik denk amnesty steunen een goede sterke organisatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat zal weinig uithalen, te meer daar steeds meer mensen voor de doodstraf zijn, ook in landen waar die momenteel niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je dat maar vaak genoeg roept, ga je het zelf geloven.
jawel toen timothy mc vie we kennen hem allemaal zijn laatste uur inging,gingen er 1000den mensen voor de gevangenis bidden en protesteren