Aangifte doen kan niet anoniem. U kunt wel anoniem melding maken via Meld Misdaad Anoniem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan, maar alleen in uitzonderlijke, bedreigende situaties. De politie dient dan een verzoek in bij de rechter-commissaris.

Als het niet mogelijk blijkt om anoniem aangifte te doen, heb je ook nog de mogelijkheid om je huisadres geheim te houden. Je kunt een ander adres opgeven, b.v. het adres van de politie, van Slachtofferhulp of van je werkgever. Je eigen adresgegevens blijven dan anoniem, maar je naam niet. De rechter beslist of deze anonimiteit tijdens het strafproces wordt voortgezet.

Zoals gezegd kun je een misdrijf wel altijd anoniem melden via Meld Misdaad Anoniem.
Pieter2011
11 jaar geleden
je kan melding doen bij de dierenbescherming, LID, AID.
ze gaan hier heel discreet met je persoonlijke gegeven om, dus je hoeft niet te vrezen voor represaille maatregelen.

deze mensen (en elke andere instantie die zich bezig houdt met het welzijn van dieren) beseft zich heel goed dat er mensen tussen zitten die zeker niet begripvol reageren op hun manier van 'omgang' en 'verzorging' van huisdieren.

vooral de broodfokkers en mensen die met veel agressie hun dier behandelen zijn over het algemeen mensen die het beslist niet waarderen en zomaar toelaten dat men aan hun broodwinning komt.

ook al kan je het niet anoniem melden, je gegevens zullen écht niet bij de verkeerde persoon terecht komen.