Heeft de NS geen speciale voorzieningen voor reizigers met fietsen op bijv. Amsterdam CS?

Willen dagje fietsen in een andere grotere stad. Fiets meenemen in de trein is niet zo'n probleem daar is speciale ruimte voor in bepaalde coupés maar vervolgens vanuit de trein word het een ander verhaal. In drukte moet je via roltrappen tussen andere mensen je fiets meesleuren naar de uitgang? Is dat werkelijk de bedoeling van de NS?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, de NS is verplicht liften te hebben die naar het perron gaan (o.a. voor rolstoelrijders) dus je kan gewoon de lift nemen. Je moet wel even zoeken en het bord dat op de lift staat dat je begeleid moet worden door NS-personeel aan je laars lappen. Mogelijk kom je wel ergens uit in Verwegistan (Gemeente Amsterdam).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou wel eerst zelf op onderzoek gaan waar die lift is (fiets even in beheer bij je partnerwielrenner) want kan best aan het eind of uit het zicht zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk heeft elk perron een lift, hoe moeten rolstoelers of mensen met grote kinderwagens dan? De trap af?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op Amsterdam CS heb ik wel liften gezien. Ze vallen niet zo op; ze zijn doorzichtig (van glas o.i.d.).