Mag je voor een pakketbezorger de sleutel van je huis achterlaten, zodat hij zelf naar binnen kan?

Er moet iets worden bezorgd, en ik kan niet de hele dag thuis zijn (je kunt geen dagdeel afspreken). Kan ik dan de sleutel van de algemene voordeur ergens neerleggen zodat hij het pakket op de overloop, voor mijn deur neerzet? De enige buur die niet werkt en die ik ken en vertrouw is op vakantie, vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft er niet getekend te worden dan?

Het beste antwoord

Lijkt me helemaal niet verstandig
De bezorger zal dat sowieso ook niet doen tenzij hij het velig acht
heb je misschien wel een prive schuurtje met een slot ? wellicht is dat betrouwbaar
Hij moet het afgeven op een betrouwbare manier.

Na 2 afleverpogingen gaat dat vanzelf, krijg je melding van in je brievenbus waar je het op kunt halen.
Nu kan iedereen het meenemen op het moment dat het op je deur stoep staat.
beter een dag gewacht dan gestolen toch ??

Het wordt wel standaard aangeboden bij een buur, ook bij buren waar je het eigenlijk niet zou willen, denk ik
Maar je krijgt altijd een melding bij wie het afgeleverd is
dus zou iemand doen als of zijn neus bloedt haal de politie er bij je hebt bewijs.

Als je de verzender hebt gevraagd
alleen bezorgen op huis adres ter vermelden is er geen probleem
maar of dat nog kan als het pakket al in het systeem zit ?

quote
"Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval bieden we het pakket alleen bij u aan"
(dit is van de postnl site ik weet niet of het via deze gaat ?)

Ik zou het zeker even proberen met de klantenservice te bellen via track and trace kunnen ze vast in het systeem een notitie toevoegen ?
De bezorgers hebben tegenwoordig een draadloos bezorg app
waar je snel online notities ed kunt toevoegen
en die worden vanaf den centrale server geupdate
wordt wellicht niet live geupdate maar als je er vroeg genoeg bij bent lukt het misschien nog.

Kan me voorstellen dat dit moeilijk te garanderen is
maar valt te proberen.

succes
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat echt niet werken hoor, daar doen ze niet aan. Je kunt beter zelf een briefje ophangen: gelieve alleen pakketjes aanbieden als ik afwezig ben bij....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan daaronder een stapel pakketjes?
Denk dat het niet te ver weg moet zijn ander denkt de bezorgen, bekijk het maar, haal maar op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de pakketbezorger rijdt met een bus door de wijk en is vooral heel blij als hij het pakket kwijt kan want hij krijgt er geen cent voor als hij een dag later weer met dat pakket op stap moet.

Andere antwoorden (3)

Ja, natuurlijk, wel op eigen risico!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou heel mooi zijn. Ik was bang dat ik zou moeten tekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je moet tekenen voor ontvangst (hoeft niet voor elk pakket) en je bent er niet, neemt de koerier het pakketje weer mee!
het kan wel, maar ik zou het niet doen. Je weet maar nooit wat hij allemaal meeneemt uit je huis.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik bedoelde de algemene toegangsdeur, beneden, ik woon op de eerste.
Nee, dat gaat niet want dan moet je een briefje ophangen met waar de sleutel hangt, fijn voor mensen die iets slechts van plan zijn.

Je kunt een briefje ophangen met een adres in de buurt, het hoeft geen directe buur te zijn. Schrijf dan niet op het briefje: ik ben weg, bezorg daar en daar maar: ALS ik weg ben, wilt u mijn pakje dan daar en daar bezorgen.

Anders wordt het morgen nog een keer aangeboden en als je nog niet thuis bent kun je het uiterlijk overmorgen ophalen bij een postafhaalbalie in je buurt, bijv een bruna ofzo. Het adres krijg je op een formuliertje in je brievenbus.