Ik wil ontwikkelingswerk in het buitenland doen. Waarmee moet ik beginnen?

Ik wil voor minimaal 6 maanden vrijwilligerswerk in het buitenland doen. Ik heb nog geen organisatie, enz. Ik wil beginnen in september. Hebben jullie tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

Bedenk eerst welk sóórt werk je wilt gaan doen. Dan kan je daar een bijpassende organisatie voor gaan zoeken. Ben je al ergens voor opgeleid? Via de buitenlandse stage-adressen van die opleiding krijg je misschien ook al goede mogelijkheden.
Amadea
11 jaar geleden
Als je inspiratie en richting wilt: Voluntary Service Overseas, zie bron. Verder kun je googelen op 'werkbrigade' of 'internationale werkbrigade'. En op 'vrijwilligerswerk buitenland', dan krijg je een stoet aan links.
Eerlijk gezegd lijkt me september wat rap, gezien de voorbereidingstijd die je nodig hebt, en de eisen die worden gesteld aan serieuze kandidaten, ook al heb je de juiste vaardigheden en papieren.
Denk verder aan het internationaal geldig laten maken van je rijbewijs, aan inentingen en visa, maar dat komt wel als je besloten hebt over je bestemming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Europese Commissie geeft EU-burgers tussen 18 en 30 jaar de mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen binnen de Unie. De EC betaalt alles (accommodatie, eten en drinken, een verzekering, je krijgt ook een maandelijks zakgeld. Als je ver moet reizen dan zou het kunnen dat je een klein deeltje van de reiskosten (beperkt tot 10 % van het volledig bedrag) zelf moet betalen.)

Hoe dan ook, niets staat je in de weg om je in te schrijven voor de European Volutary Service!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat heb je niet nodig.
Naar de GGD en je laten inenten maar eerst even langs deze website http://www.vrijwilligerswerkinhetbuitenland.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Superleuk dat je plannen hebt om vrijwilligerswerk te gaan doen!

Het is vooral belangrijk denk ik wat voor soort werk je wilt doen. Er is namelijk van alles mogelijk; werken met dieren, mensen, ziekenhuis, weeshuis, etc. Daarnaast is het goed om na te denken over het soort bestemmingen/continent. Het is daarnaast ook nog mogelijk om landen/projecten te combineren. Ik werk zelf bij Activity International en wij hebben heel veel verschillende mogelijkheden in verschillende landen. Als je het prettig vindt dat wij eens met je meedenken mag je altijd eens bellen/mailen (yvette@activityinternational.nl/053-4831040).

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag! Heel veel succes in ieder geval met je mooie plannen!

Groetjes,
Yvette
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hi, leuk dat je plannen hebt om vrijwilligerswerk te gaan doen! Als je interesse hebt om naar Afrika te gaan kun je voor inspiratie eens kijken op www.vrijwilligerswerk-afrika.nl. Het is mogelijk om zowel stage als vrijwilligerswerk te doen op gebied van onderwijs, medisch, kindertehuizen als community. Succes!