Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een boete later binnen krijgen dan een vriend terwijl we op het zelfde moment een overtreding hebben begaan?

Mijn vriend en ik reden ongeveer een maand terug door het rijksmuseum met een bromscooter, we wisten niet dat er camera's hingen die daar op controleerde. Nu heeft mijn vriend die boete wel al gekregen vorige week en ik niet. Kan ik deze nog verwachtte of val ik onder de categorie 'geluk'.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De tijd kan zeker verschillen. Een simpele reden kan zijn dat de nummerplaat van je vriend door een computer kon worden gelezen, terwijl terwijl die van jou minder duidelijk op de foto staat en door een mens beoordeeld moet worden. Dat duurt uiteraard langer, en dat kan weken schelen. Ook kan het zijn dat de ene nummerplaat wel een "alarmbelletje laat rinkelen" en de andere niet, bijvoorbeeld dat de verzekering verlopen is of de brommer als gestolen staat geregistreerd o.i.d.. Zo zijn er allerlei redenen waardoor het bij het ene kenteken weken langer kan duren dan bij het andere.
Maar... Je kunt ook gewoon geluk gehad hebben natuurlijk :) Wie zal het zeggen... Gewoon het boetebedrag apart houden voor het geval dat je hem alsnog krijgt, en voorlopig even geen domme dingen meer doen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding