Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het in Burundi Veilig op dit moment?

En als ik heen zou willen gaan waar kan ik dan heen gaan? Verder moeten er inentingen gebeuren? Wij willen naar de stad Burundi is het in de stad daar veilig?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat om trouwen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veilig is het niet echt nee. IK ben afgelopen jaar een aantal keren in Uganda geweest en de ene dag in Entebbe en de andere dag in Kampala. Overdag heb ik me geen seconde onveilig gevoeld. ( ook niet toen ik in een locale minibus taxi verkeerd werd afgezet)
Je moet er niet met je geld op straat gaan staan tellen of met je iphone proberen te whatsappen. Maar er leven veel blanken ( ook expads) en die zeggen zelf ook hoe geweldig het is maar dat je wel op moet passen dat je snachts niet in een verkeerde wijk komt. ( of alleen snachts over straat gaat) Maar dat geldt voor meer landen in de wereld. Vermijd plekken waar opstanden zijn en drukke markten.Neem niet(s) te veel mee als je naar buiten gaat) geld, horloge, sieraden etc.. In het vliegtuig zul je mensen spreken die erheen gaan ( veel toeristen zelfs. En ondanks dat er een negatief reisadvies wordt aangekondigd moet je je niet al te bag laten maken. ( ik heb veel kindsoldaten gezien op televisie postbus 51 enzo maar de 10-15 keren dat ik in Uganda ben geweest geen 1... ) Ook in de binnenlanden tijdens tourtjes niet... dus... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Postbus 51 Min.v.BZ
Reisadvies Burundi Niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden. Toelichting op de classificaties In dit reisadvies zijn de rubrieken 'Actualiteiten', 'Algemeen', 'Zware criminaliteit' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.
Laatst gewijzigd op 14 maart 2011
Nog steeds geldig op 11 juli 2012
Lees verder bij PB 51

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, het is er niet veilig. Alle niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden in Burundi worden, vanwege de instabiele veiligheidssituatie, ontraden. Deze gebieden zijn: provincies Bujumbura Rural, Bubanza, Cibitoke, Ruyigi en de weg Bujumbura-Rumonge.

De aanslag in juli 2010 in Kampala en de voortdurende dreigementen van de Somalische beweging Al-Shabaab om aanslagen te plegen in Burundi hebben ertoe geleid dat politie en leger strengere controle uitoefenen, vooral tijdens de nachtelijke uren. In Burundi in het algemeen en in de hoofdstad in het bijzonder zijn zichtbare veiligheidsmaatregelen genomen.

Men wordt geadviseerd zich niet na zonsondergang te verplaatsen buiten Bujumbura. Openbare gelegenheden, waar vooral veel expatriates komen, kunnen een doelwit zijn.

Burundi neemt, naast Uganda, actief deel aan AMISOM, de militaire vredesoperatie van de Afrikaanse Unie in Somalië. De vanuit Somalië opererende terroristische organisatie Al-Shabab heeft Burundi gedreigd met bomaanslagen, waarbij in het bijzonder de hoofdstad Bujumbura als doelwit is genoemd.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als dat huwelijk een essentiële reden is om ondanks het gevaar tóch naar Burundi te gaan, dan kan je hier lezen welke medische voorbereidingen daartoe worden aanbevolen: http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-burundi/
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea echt je mag van mij een Gouden Medaille :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing