Wat zijn de regels van de straat?

Binnenkort ga ik stage lopen met daklozen en (ex) verslaafden. Ter voorbereiding zou ik graag willen weten hoe daklozen met elkaar omgaan en/of hoe overleef je op straat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Amadea
11 jaar geleden
Vraag een gesprek aan met de mensen onder wiens begeleiding jij die stage gaat doen. Zij hebben waarschijnlijk al meerdere stagiairs begeleid, en kunnen jou vast op het een en ander voorbereiden.

Het beste antwoord

Daklozen zijn net mensen.
Dat is het antwoord.

Ik zou haast zeggen doe het eens in de winter.
Succes met je zgn "stage"

Ga bij een inloophuis of zo als vrijwilliger werken.

afz: een ervaren dak-en thuislozenhulp.

Toegevoegd na 21 uur:
Dank voor je antwoord.
Ik dacht al dat je vrij jong was, veel succes en ook veel plezier.

groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De regels van de straat kan je alleen door schade en schande leren, niemand die jou dat kan vertellen.
Dat komt omdat het geen échte regels zijn en ongrijpbaar.
Onderga het en je leert het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies de regels van de straat leer je op de straat net zoals die mensen dat hebben geleerd waar je je onder gaat bevinden. Ik zou iig van de doos van een ander afblijven en je eigen plekje zoeken ;)