Wat is Pogoën?

Weet iemand wat Pogoën is?
Dit n.a.v een stukje wat ik net zie op tv van een knul die verteld over Headbangen en Pogoën.
Headbangen weet ik wel maar dat andere??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

voila: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pogo_(dans)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb jou link bekeken Cindy...het is mij nu duidelijk...die knul die het vertelde houd van rock en metal-muziek,dus zal hij deze vorm van pogoën wel bedoelen..ik denk niet dat hij bij een popconcert op zo'n stok rondspringt hahah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat denk ik ook niet :-)

Andere antwoorden (5)

wat me bijstaat was dat ten tijde van de punk, en betekende het heftig op en neer springen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Dit is Pogo-en:

Toegevoegd na 1 uur:
The dance takes its name from its resemblance to the use of a pogo stick.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pogo_%28dance%29
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de Link...nu weet ik wat het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@muts52: dit is dus niet hetgeen er bij een concert gedaan wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet? oké..is het dan het springen waar rocketbabydoll het over heeft?
AWM
14 jaar geleden
Wel dus, afgeleid van die Pogo-stick.
Zie mijn aanvulling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Awm: dan had je een iets duidelijkere beschrijving erbij moeten zetten.. dan was het meteen helemaal duidelijk geweest voor de vraagsteller.
AWM
14 jaar geleden
Ja, Cindy, had duidelijker gekund, is waar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met jullie beide reacties ben ik er uit...die knul zal het *dansen* wel bedoelt hebben.
pogoen was meer een term die ik gebruikte om gewoon ongestoord bij een bandje te springen en op te gaan in de muziek. Soms vraagt een band je op een bepaalde maat mee te springen, dat is volgens mij pogoen...

het woord wordt het meest in samenhang met punkmuziek gebruikt dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begrip 'pogo' kende ZIJ uit de speelgoedbranche: een springstok met een veer erin en waarmee het moeilijk was vooruit te komen. Later werden er wedstrijdpogo's gemaakt en stuntpogo's. De redelijk gecontroleerde bewegingen worden nu dus in verband gebracht met de vaak wilde moves van de pogo- en mosh-scene. Het kinderlijke is er dus wel van af, zou je kunnen zeggen.
Als je er ver vanaf staat - zoals ik - doet het woord pogoën je niet erg veel, maar het zal ongetwijfeld voor velen associaties oproepen met heftige feesten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is springen met een soort stelt met aan weerszijden van de stok plaatsen voor je voeten. In de stok zat een veer
die je door te springen indrukte,waardoorje een kangaroe achtige sprong maakte. Voor zoevr ik weet zijn ze nooit erg populair geworden in Nederland.