Trouwdatum gereserveerd bij gemeente, door fout gemeente kan dit misschien niet doorgaan. Wat zijn mijn rechten?

In januari onze trouwdatum (juni 2013) gereserveerd bij de gemeente. De bevestiging hiervan heb ik zwart op wit.

Nu moest ik er zelf via hun website achterkomen dat er ivm een renovatie deze periode geen huwelijksvoltrekkingen worden gedaan. We hebben echter de reservering zwart op wit staan en ook heeft de gemeente ons niet op de hoogte gebracht van deze wijziging.

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken wat er nu precies gaat gebeuren, toch wil ik graag weten wat in dit geval precies mijn rechten zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

De gemeente zal vast een alternatieve locatie hebben ? trouwerijen gaan gewoon door Dus lijkt mij dat je gewoon daar dan terecht moet ?

Bij ons was iets soortgelijks ook het geval. Onze gemeente ging voor een verbouwing naar een nood-locatie, waar dus ook de huwelijken voltrokken zouden worden. De gemeente zelf heeft ( tegen bijbetaling ) alternatieve trouwlocaties ( prachtige kastelen ) Omdat de gemeente zelf de nood-locatie geen mooie locatie vond, besloten ze de alternatieve locaties zonder bijbetaling beschikbaar te stellen. Overigens hebben ze ons daar ook niet van op de hoogte gesteld. Dit heb ik in de krant moeten lezen, en vervolgens ben ik er zelf achteraan gegaan. Wat jouw rechten zijn? Je hebt zwart op wit staan dat je op een bepaalde datum wil trouwen. Heb je daar ook de locatie bijstaan? Ik denk dat ze je een alternatieve locatie moeten aanwijzen waar jullie, zonder extra kosten, kunnen trouwen. Is dat een locatie die jullie niet bevalt, dan ben ik bang dat je nergens recht op hebt. Je kunt er dan natuurlijk altijd zelf voor kiezen om op een andere locatie, in een andere gemeente te trouwen, of je huwelijksdatum te verzetten. Immers : de gemeente heeft je dan een kostenloos alternatief geboden en jullie zien daar vanaf. Succes in elk geval.