hoeveel procent van de totale wereld bevolking is arm?

Dat vroeg ik me af.

Toegevoegd na 2 uur:
mensen die zeer weinig inkomen hebben en niet geld genoeg hebben voor eten enzo, of dat alles net kunnen betalen maar verder ook een zeer armoedig bestaan leiden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Er zijn wereldwijd ongeveer 1,4 miljard mensen die in absolute armoede leven: zij beschikken niet over basisbehoeften zoals schoon drinkwater, onderdak, voeding en onderwijs.

Er wonen ongeveer 7 miljard mensen op de wereld.

Dat betekent dus dat 20 %, een/vijfde deel van de hele wereld (!) echt in pure armoede leeft.

Ga er maar van uit dat 95% van de wereldbevolking het slechter heeft dan jij.

Toegevoegd na 11 minuten:
Nog een citaat:
De wereldwijde inkomensarmoede is de laatste decennia sterk afgenomen. Het percentage mensen dat in extreme armoede leeft (minder dan 1,25 dollar per dag) is tussen 1981 en 2005 afgenomen van 52 procent naar 26 procent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedebestrijding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn dus niet de mensen die zelf vinden dat ze arm zijn
"omdat ze zeer weinig inkomen hebben en niet geld genoeg hebben voor eten enzo, of dat alles net kunnen betalen maar verder ook een zeer armoedig bestaan leiden." Het zijn de mensen die zelfs DAT (genoeg eten en schoon water) NIET hebben!

Andere antwoorden (1)

Hang er van af wat je bedoeld met rijk. Veel rijke mensen zijn niet echt rijk en veel arme mensen zijn niet echt arm.

Rijk ben je pas als je gelukkig bent en echt arm ben je pas als je nooit gelukkig bent.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hoe rijk mensen zijn in een bepaald land zou je dus niet alleen moeten afmeten aan financiele zaken maar bijv. goed drinkwater, aantal zelfmoorden, psychiatrische gesteldheid, bezetting van gevangenissen. Er schijnen landen in Azie te zijn die iets soortgelijks wel hanteren.