waarom reizen ze niet naar andere planeten?

Is t te koud op andere planeten, kan onze techniek dit nog niet aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duurt te lang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
te ver, te heet, te koud en techniek. Om je een idee te geven in 2006 heeft de Nasa een object gelanceerd richting pluto. ( deze komt eind 2015 aan) Doordat Pluto de planeet het verste van de zon gelegen is heeft hij nauwelijks warmte. Ze hebben gemeten dat het daar tot -240C kan zijn. Dus daarom zouden we het ook niet overleven.
De meest op aarde lijkende planeet is mars. Om daarheen te vliegen moet je 7 maanden vrij vragen ( en een paar om bij te komen van de jetlag) ;) Ze denken dat over een tijd leven op mars ( als 2e aarde) mogelijk zou zijn...de temperatuur van mars scheelt ook nog van welk punt ( dichter en verder van de zon) die varieert van -40 tot +30. Dus wat dat betreft zou het evt mogelijk zijn om leven op mars te vinden ( waar ze nu heel onderzoek naar doen en al wat bewijs hebben. ( water gevonden o.a.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Khepput: ze zijn al aan het werven voor liefhebbers voor een enkeltje Mars.

Antwoorden (2)

We doen dat niet omdat de noodzaak ontbreekt. Het is nog te duur, de technologie de we er voor nodig hebben is nog heel ingewikkeld, we moeten er te veel moeite in steken, het is niet te verwachten dat de investeringen zich snel terugbetalen, de wereldeconomie is er op dit moment niet echt tegen op gewassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten het feit dat het lang duurt en veel kost, zijn ze wel mensen aan het trainen voor een bemande vlucht naar mars. Ze zijn er dus zeker mee bezig, en gaan dit ook zeker ooit doen. Het eist alleen veel voorbereiding, tijd en geld.