Wat is de lol van het blowen op straat?

Ik bedoel dit niet pesterig; toen ik jong was heb ik ook weleens geblowd, maar dat was op de bank, op balkon, met vrienden...chill. Maar watvoor nut heeft het om te blowen terwijl je over straat loopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een probleem dat nog wel eens optreedt bij jongeren die wel blowen, maar geen sigaretten roken, is dat ze verslaafd raken aan de tabak. Hun lichaam schreeuwt dan om nicotine, net als bij een gewone roker, maar omdat ze alleen het gebruik van tabak in combinatie met wiet of hasj kennen, interpreteren ze dit als een onbedwingbare zin om te blowen.

Dan krijg je dus mensen die een joint opsteken zodra ze bijvoorbeeld buiten komen, waar ze niet onder toezicht van ouders/leraren staan.

Zelf blow ik zelden, maar dat is inderdaad vooral lekker in een relaxte sfeer. Blowen terwijl je over straat loopt zal helemaal geen geweldig effect hebben, omdat het blowen je bestaande stemming versterkt. Naar de bushalte lopen is niet chill, dus is blowen terwijl je naar de bushalte loopt dat ook niet.

Met leuke mensen kletsen in een openluchtbar op een relaxte camping in de provence is wel chill, daar was samen blowen dan ook héél leuk. Ik heb na die vakantie nog een halfslachtige poging gedaan om die specifieke wiet hier in Nederland te vinden, maar toen realiseerde ik me dat het niet de wiet was die het daar zo leuk maakte, maar het gezelschap en de sfeer die de wiet leuk maakten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Blowen heeft uberhaupt geen nut.

Ik heb zelf ook tijdenlang geblowed, maar op een gegeven moment begon ik het te zien als gewoonte in plaats van een genotsmiddel.

Als iemand langdurig blowed, zal deze op een gegeven moment niet meer zonder kunnen (ookal zullen ze dat zelf nooit toegeven). Om dagelijks hun hoofd te kunnen legen, school en/of werk achter hun te kunnen laten, op een ontspannende manier hunzelf verwennen, gaan jongeren blowen.

Omdat in het algemeen niet geaccepteerd word dat dit bij moeder op de bank gebeurd, gaan jongeren hiervoor naar buiten, waar zij met 'soortgenoten' (bewust tussen '..' want ook hier op straat liggen enorm grote verschillen tussen normen en waarden, en kan je niet spreken van een peergroup) lekker een blowtje gaan roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die setting is waarschijnlijk van de woonkamer naar de straat verhuisd. Als ik nu bij mij in de buurt over straat loop, zie ik jongentjes van 14,15 jaar al blowen. Vroeger gingen wij naar buiten om te voetballen, skaten, e.d. Om te spelen. Tegenwoordig gaan je jonge jongeren naar buiten om te blowen.
het is stoer. iedereen ziet je blowen! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap dat ook niet goed. En tevens, als je het de hele dag doet beïnvloed het je vermogen om fatsoenlijk te reageren en zelfs (erg extreem, maar waar) te leven. Velen krijgen hierdoor hun leven niet op orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niks stoers aan, alleen de ouders van tegenwoordig zijn vergeten dat ze ook wel eens een jointje gerookt hebben en tja dan doen ze het op straat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blowen op straat heeft zijn nut want er komen namelijk mensen langs en die mensen hebben altijd wat vreemds en dat kan dan weer ontzettend grappig zijn. Dat snap ik dus nog wel.

Deze wilde haren zijn reeds 15 jaar afgeknipt voor de duidelijkheid.