Wat kan ik het beste doen bij: kinderen die in zonder mijn toestemming in mijn voortuin gaan spelen waar de ouders staan te kijken?

De ouders weten eigenlijk dat ik hier helemaal niet blij mee ben. Hoe kan ik dit assertief aanpakken? Het zijn de kinderen van vrienden van mijn buren en helemaal verwend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je moet echt assertief zijn en erop afstappen. Zeg op strenge doch in vriendelijke bewoording tegen de kinderen dat ze NIET in jouw tuin mogen spelen. Laat ze merken dat je boos bent en toon overwicht.
Trekken ze zich hier niets van aan, stap dan naar hun ouders toe en gedraag je net zoals bij hun kids. Laat merken dat het je menens is en dat het afgelopen moet zijn! In het uiterste geval geef je aan dat je anders stappen moet gaan ondernemen en dat je dat eigenlijk liever niet doet. ( Je kunt altijd de politie inlichten over overlast en onbevoegd betreden van jouw grondgebied)
Aan hen de keus! Maar laat merken dat de grens nu bereikt is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik neem uit jou vraag aan, dat dit wel vaker gebeurd is en dat de kinderen van hun ouders hun gang gewoon mogen gaan. Dan moet je dus op een wat strengere manier optreden en ' met stappen' gaan dreigen, anders blijft het zo doorgaan.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon zeggen jouw tuin jouw regels als je het nu toelaat kun je dadelijk niet meer terug en dan komen er boze gezichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen dat je het fijner vind dat ze het even vragen als ze in de voortuin spelen, want het is jou tuin dus dat hebben ze maar te respecteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze wil helemaal niet dat die kinderen in haar tuin spelen, ook niet als ze het gevraagd hebben. Duidelijk zijn is het halve werk. Ik heb er eentje bij dan elke dag 3 x zou komen vragen of hij in de voortuin mag spelen ;-)
Je stuurt de kinderen gewoon jou tuin uit naar de tuin van van de buren van die vrienden waar ze dus waarschijnlijk op bezoek zijn.
12 jaar geleden
Naar buiten gaan en met een autoritaire stem zeggen: "Kom jongens, ik wil niet dat jullie in mijn tuin spelen. Ga maar ergens anders naar toe, bijvoorbeeld ....."
Dan is het duidelijk en krijg je ook geen discussie met de ouders. Als ze vragen 'Waarom?" is het antwoord "omdat ik het niet wil en het mijn tuin is."
Meer verklaring ben je ze niet schuldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd dat dit gebeurt! Heb jij een erfafscheiding om je voortuin of kunnen ze zo je voortuin inlopen?
Als dat het geval is dan kan ik me een beetje voorstellen dat ze misschien niet zien tot waar ze mogen komen.

In de eerste plaats er op af stappen zoals "boven" al staat.
Help dat niet, dan zou ik er de buren op aanspreken. Het zijn de kinderen van hun vrienden en zij kunnen dan aankaarten bij de ouders.
De buren zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun (kleine) gasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond lenen, deze eerst uitlaten (ongezien) en dan botweg bij de buren in de tuin de hond nogmaals uit laten.. (eerst uitlaten anders schijt ie de tuin van de buren vol, en dat is ook niet netjes)

Toegevoegd na 5 minuten:
dit is natuurlijk een ludieke actie, als praten met de ouders niet werkt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeker geen goed idee, er werd in het verleden vaak de hond uit gelaten in mijn voor en achtertuin zonder reden. Vaak moest ik tot dreigen gaan, om zo de baasjes waarschuwen niet de hond in mijn tuin uit te laten.
Dus doe ik dat ook niet bij een ander. Het is ook niet assertief maar agressief!!