Kun je alsnog een woonarkverzekering sluiten tegen de gevolgen van supportersschade?

Ik verwacht wel wat schade aan mijn woonboot in de Amsterdamse grachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het lijkt me dat je deze vraag het beste neer kunt leggen bij je eigen verzekering.

Online vond ik onderstaande tekst:
"Sommige verzekeraars van de woonboten zijn onduidelijk over het eventueel vergoeden van de schade die zou kunnen ontstaan. Specialist in het verzekeren van schepen en woonschepen EFM is uit zorg voor haar verzekerden in gesprek gegaan met de gemeente Amsterdam. Niet alleen is afgesproken dat er een route gezocht wordt waar geen of maar weinig woonschepen liggen, maar ook is door de gemeente toegezegd dat wanneer er tóch woonschepen liggen deze persoonlijk beveiligd worden.
EFM heeft haar verzekerden in het betreffende gebied middels een persoonlijke mailing op de hoogte gebracht met tips en contactgegevens. "

http://www.woonbotenland.nl/nieuws/1740/

In ieder geval veel sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je deze verzekering kunt afsluiten. Maar als volgende week de boot volledig wordt vernield, door bijv. voetbalsupporters, dan trekt geen enkele verzekering zich hier iets van aan.
De enige mogelijkheid om dan je schade te verhalen is om een supporter te grijpen en deze over te leveren aan justitie en deze persoonlijk aansprakelijk te stellen voor jouw eventuele schade.
Veel succes tzt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, als ik een woonboot zou hebben in Amsterdam, welke schade oploopt door het, door de gemeente georganiseerde, volksfeestje, zou ik de schade doodleuk op de gemeente Amsterdam verhalen.

De gemeente weet immers dat dit een gevaar is en biedt desondanks weinig tot geen bescherming hiertegen.

Jij als woonboot bewoner, zou geen extra kosten mogen maken doordat de gemeente zin heeft in een feestje.