wat betekend veralgemeende? iemand zei in een email tegen me ik bedoel dan niet het veralgemeende?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is niet te zeggen zonder het onderwerp te weten waarover het gaat danwel de tekst eromheen. Het werkwoord 'veralgemenen' bestaat, je kunt er ook een bijvoeglijk naamwoord van maken maar 'het veralgemeende' als zelfstandig naamwoord heb ik nog nooit gelezen. "Het veralgemeende" zou dan betekenen: "datgene wat veralgemeend is". En wat datgene is, zou je moeten kunnen afleiden uit de contekst. 'Veralgemenen' heeft twee betekenissen. De eerste betekenis is generalliseren (daarvan is het een synoniem.) De tweede betekenis is 'ontdoen van het alsl bijkomstig beschouwde, tot de hoofdkenmerken terugbrengen.' Kortom, in het algemeen gesproken, kunnen we met zo'n definitie alle kanten uit. Toegevoegd na 50 seconden: generalliseren = generaliseren

Degene die dat tegen je zei wilde waarschijnlijk zeggen dat ze (of hij) het niet in het algemeen bedoelde maar wel in dit bijzondere geval.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100