Gedurende Wantijpop (festival) is het verboden om trainingspakken en/of bandshirts te dragen. Kunnen ze dat maken en waarom die regel?

Zie de volgende link: http://wantijpop.a-i4.nl//index.php/huisregels

geciteerd: Voetbalshirts, trainingspakken, groepskenmerkende teksten en/of kleding met nationalistische tekens of uitingen worden geweigerd.

Mijn vraag: Kan een organisatie op een openbaar terrein als het wantijfestival, ditmaal gezien als festivalterrein, mensen weigeren die trainingspakken of bandshirts dragen?

En wat is de beweegreden van deze regel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bandshirts zie ik niet staan, ik denk dat ze met groepskenmerkende teksten meer zoiets bedoelen als zelf bedrukt shirts met 'Vrijgezellenfeest Henk 2012" op een vriendengroep.
bamibal
11 jaar geleden
Ik denk eerder dat ze groepen bedoelen die mogelijk rivaliteit uitlokken, zoals "Bloods" en "Hell's angels"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een normaal trainingspak lijkt me raar dat ze dat weigeren, ik denk wel trainingspakken met bijv; het feyenoordlogo erop. En dat idd ter voorkoming van vechtpartijen.

Antwoorden (2)

Ja, dat kunnen ze maken, het als alle andere regels. De organisatoren beschouwen waarschijnlijk de dragers van dergelijke kledingstukken als potentiële onruststokers en a sociale figuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zouden deze organisatoren behoorlijk simpel in hun bovenkamer zijn aangezien half nederland een trainingspak heeft. Ze bedoelen trainingspakken met voetbal logo's, en/of andere teksten.
Aangezien dit festival van een organisatie is ongeacht waar het worden gehouden mogen zij regels handhaven. Zij willen juist voorkomen dat mensen die zulke kleding draagt ruzie en of vechtpartij krijgt met andere supprorters en of fans. Als je casuel kleding draagt kun je aan buitenkant niet zien of je ajax of psv enz. fan bent dus feesten maar!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Omdat op deze wereld helaas genoeg domme mensen zijn die ruzie maakt over onzin dingen en vooral op partys en festivals dat voor amdere mensen verpesten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi antwoord, vooral de laatste zin. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank U!