Bij het examen economie (VWO) moet ik een betoog schrijven, hier heb ik nooit een les over gehad en ben er erg bang voor.. Wat moet ik doen? Nog tips?

Ik zou heel graag tips willen hoe ik dit betoog aan kan pakken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, woensdag pas! (heb even een account aangemaakt, dus ik ben gast 110027 :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is heb je bij Nederlands geler
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-Geleerd om een betoog te schrijven...

Het beste antwoord

Een betoog schrijven kan je zien als het voeren van een discussie met de lezer om die met argumenten van jouw mening te overtuigen.

Belangrijk is om al direct de lezer te interesseren en voor je te winnen. Maak dus gelijk aan het begin duidelijk waarover het betoog gaat, wat je ermee wilt bereiken en waarom je een hiervoor hebt gekozen.

Belangrijk is vooral om goede duidelijke argumenten te hebben en te beginnen met het belangrijkste argument, en waar mogelijk tegenargumenten te ontkrachten.

Het betoog eindigt met je conclusie.

Een korte, simpele maar ook duidelijke "handleiding"kan je in onderstaande link vinden.

http://educatie-en-school.infonu.nl/werkstuk/84915-een-betoog-schrijven.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In zijn algemeenheid zet je in een betoog een stelling neer die je vervolgens verdedigt met concrete argumenten. Dus waarom je vindt dat de stelling klopt. Je eindigt met een conclusie en samenvatting.

Lijkt me niet iets om 'erg bang' voor te zijn.