Wat gebeurt er als het koelwater van een elektrisiteitscentrale's niet koel meer is?

Dit i.v.m de aanhoudende hitte

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het koelwater te warm is mag het niet geloosd worden, vandaar de koeltorens bij elektriciteitscentrales. Hoer wordt het water langs platen gevoerd waar het afgekoeld wordt tot een aanvaardbare temperatuur. Als het water dan nog te warm is zal men de capaciteit van de centrale moeten terugdraaien, tot het water wel voldoende gekoeld kan worden Toegevoegd na 21 uur: Hoorde vandaag dat er al wat elektriciteitscentrales in de problemen komen, koelwater mag maar max 7 graden boven temp. van de rivier liggen, en ze komen al aardig in de buurt

Nou kijk. Als het koelwater niet meer koel is dan kan het niet meer zo goed koelen natuurlijk. Dan maakt het dus eigenlijk alles wartm en als het alles warm maakt dan moet je oppassen anders krijg je een overkokende kernrampcentrale met smeltdownen en radiotiefe explosies en sjampijowolken en dat alles licht geeft inde donker. Nou doet het nu toch al smelten in de zomer allemaal want dan ontdooit de noordpool, en dat alles lichtgeeft in de donker dat is natuurlijk wel makkelijk want dan heb je namelijk geen straatlantarens meer nodig en kan je gewoon in bed liggen lezen zonder dat de licht aanhoeft en dan heb je dus automaties minder stroom nodig want geen licht meer nodig en dus ook automaties minder kernrampcentrales dus eigenlijk lost het mekaar allemaal op. Maar ja, voordat de koelwater zo warm is dat we automaties geen kernrampcentrales meer nodig hebben zijn eerst al alle vissen gekookt en en dan als de mensen die in de kernrampcentrae zitten die zien dan al die gekookte vissen langs komen en dan zeggen ze weet je wat misschien moeten we de kernrampcentrale maaruitzetten want de jodiumpillen liggen nog thuis.

Dan zal de elektriciteitsproductie een 'tandje' lager moeten......

Dan gaan ze gewoon meer koelwater gebruiken. Net als bij je auto als het warmer wordt dan gaat de thermostaat verder open en meer water door de de motor laten lopen.