Is het mogelijk om als 19 jarige met een inkomen van +/- €1300, een 3-kamerwoning te huren?

Het inkomen zal bestaan uit een uitwonende studiefinanciering + een (werk) inkomen van ruim €700/€900.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jij niet onder de 209 en niet boven de 357 euro een huisje vindt, heb je recht op huurtoeslag, dus dan zou het zeker lukken, ik heb met minder dan 900 euro mijn gezin onderhouden zonder een cent schuld, dus als jij zuinig leeft zou het zeker moeten lukken, dek je wel in, voor het geval dat je studiefinanciering wegvalt, zorg dan voor een inkomen, want dan redt je het niet meer met jouw bijbaan, zal trouwens niet meevallen in Rotterdam een betaalbare woning te vinden, dus kijk ook eens in de omgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed antwoord, maar een 3 kamerwoning vinden onder de 357 word denk ik best moeilijk. misschien in een dorp waar geen winkels zijn, en verder weinig voorzieningen.
teusvh
11 jaar geleden
En anders neem je toch een 2-kamerwoning?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet je het anders benaderen. Kijken wat je aan huur kunt betalen en zeken wat je daarvoor kan krijgen.
Misschien via de particuliere verhuur. De woningcorporaties in Rijnmond werken met een puntensysteem, o.a. op basis van inschrijvingsduur. Daar kun je nog niet genoeg punten voor bijelkaar gespaard hebben.

Hou ook rekening met alle bijkomende kosten:
- energie
- water
- verontreinigingsheffing
- dijk- en polderlasten
- inernet en tv