Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er instellingen (o.i.d.) die je blij maakt met oude tijdschriften?

In mijn familie lezen we veel verschillende tijdschriften, variërend van opiniebladen tot damesbladen. Na lezen en uitwisselen belanden ze uiteindelijk bij het oud papier. Eigenlijk is dit zonde, want wellicht zijn er instanties die hier blij mee zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ken mensen die er erg blij mee zijn; de gehandicaptenzorg. Deze bewoners (mijn eigen clienten dus) lezen graag op hun manier boekjes, maar verslijten ze ook nogal... ze gaan er soms nogal ruw mee om. Ik ken verstandelijk gehandicapten die uren en uren in boekjes bladeren.
Over het algemeen weet ik dat zorginstellingen erg blij met tijdschriften zijn.

Overigens kunnen scholen, kinderdagcentra en buitenschoolse opvangen er ook vaak wel iets leuks mee, denk aan plaatjes uitknippen, collages maken e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 10 voor jou!

Andere antwoorden (8)

Misschien zou je ze zomaar eens bij de voedselbank kunnen afgeven. Het is dan wel geen eten, maar mensen die geen geld hebben voor eten hebben helemaal geen geld voor tijdschriften en zouden er wel eens heel blij mee kunnen zijn. Of je zet ze op marktplaats of een advertentie in de supermarkt: vrij af te halen tijdschriften.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buurthuis zal er vast heel blij mee zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tandarts, zieken- verzorgings en bejaardentehuis. Huisarts.
Ze zullen hier vast blij mee zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verzorgingstehuis
Bejaardentehuis
Ziekenhuis (en dan bijv. afdelingen met langdurig zieken).

Er zijn eigenlijk talloze instellingen die je hier gelukkig zou kunnen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je ook echt zeker dat ze hier blij mee zijn, of denk je dit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor zeker weten.!
Goed idee! Wij hebben ook bérgen met tijdschriften!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je bij een tweedehands boekenwinkeltje terecht, of een kringloop winkel. Of misschien eens even bellen met een organisatie die spullen verzamelt voor 3de wereld landen o.i.d. ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij ruilen onze gelezen magazines met een oud collega. De tijdschrifte die we van hem krijgen gaan naar onze buren,daar vandaan gaan ze weer naar hun buren en daarna naar hun kinderen en vice versa! Vroeger had het Rode Kruis van die mega brievenbussen in bijna elke stad staan,waar je de gelezen tijdschriften in kon deponeren. Volgens mij is dat niet meer,maar je zou eens hier en daar kunnen informeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn ze er op scholen ook blij mee.
ivm de plaatjes voor het knutselen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding