Je vraag is waar ik aan denk bij "grenzeloze jeugd", ik heb de krant er maar even bij genomen en las dat het gaat om de kinderen die na 1986 geboren zijn.
Ik heb zelf een dochter van 18, maar ook een zoon van 31, daardoor heb ik vergelijkingsmateriaal tussen kinderen van de babyboomers en van de generatie daarna (volgens mij wordt dat de generatie X genoemd).
Het allergrootste verschil tussen de kinderen van voor 1986 en daarna is volgens mij, dat nu vaak beide ouders een baan hebben waardoor zij het erg druk hebben gekregen en daardoor misschien niet zoveel energie meer over hebben om conflicten met hun kinderen aan te gaan die je nu eenmaal krijgt als je grenzen stelt.
De ouders willen ook erg graag jong en tof gevonden worden. Wat mij ook opvalt is dat er nu veel vaker door ouders gevonden wordt dat de school hun kind normen en waarden bij moet brengen, dat de school hun kind op moet voeden, terwijl een school toch eigenlijk de taak heeft hun kinderen kennis bij te brengen.
Tot slot wil ik nog even kwijt dat de kinderen die ik ken van de "grenzeloze jeugd" net als wij vroeger, gewoon heel leuke, nieuwsgierige, eigenzinnige mensen zijn. Ik heb er wel vertrouwen in!