mogen buren klagen over je zoon die op de stoep speelt met zijn vriend of alleen?

Toegevoegd na 26 minuten:
Dank allemaal voor de snel reacties , mijn zoon van 7 speelt met een rugby bal op de stoep en de buurvouw zegt dat de bal tegen haar bloem bakjes wellens tegen komt ......
vervolgens heeft ze hem in zijn arm gepakt en getrokken en bedrijgt zijn bal af te pakken en verteld dat hij niet meer op de stoep mag spelen ....
Ik denk dat ik de rugby bal ga ruilen met en bal van dat soft materiaal

Toegevoegd na 18 uur:
Hoi allemaal, ben gisteren naar de buurvrouw geweest samen met mijn zoon met de mededeling dat we besloten hebben : de rugbybal gaat de kast in en andere bal krijgen van dat soft materiaal spong achtig en als hij alleen is mag hij van mij op de stoep spelen, komt een vriend bij hem spelen dan gaan ze naar de overkant .
ik heb ook duidelijk gemaakt dat we niet acceptabel vinden dat ze ons zoon fysiek heeft benadert en bedrijgt
en in de toekomst mij aanspreken als iets is
ze antwoord met OH OK .
Dank jullie wel allemaal voor de reacties met lezen hebben ze mij rustiger gemaakt was razend bos op dat fysiek benaderd contact.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klagen mag altijd. Jij mag ook klagen:-) Het beste in zo'n situatie is om de klager aan te horen en aan geven dat je hebt gehoord wat de ander zegt. Je kan eigenaar schap nemen over hetgeen waar jij verantwoordelijk voor bent en dat is jouw kind. Geef aan dat je in gesprek gaat met jouw kind om de geluidsoverlast te beperken. Maar geef ook aan dat kinderen kinderen zijn en dus graag buiten spelen. Ze zijn zich vaak van geen kwaad bewust dus vraag of de buurman/ buurvrouw de volgende keer netje vraagt aan jouw kind of het wat zachter kan. Je woont samen in een wijk dus rekening met elkaar houden moet geen probleem zijn. Praten en luisteren moet al een hele hoop schelen en zo kom je er waarschijnlijk samen wel uit! Succes!

Als jouw zoon daarbij luidruchtig is, en dus overlast bezorgt aan de buren, dan mogen zij daar heus wel over klagen. Jij kunt jouw zoon leren dat hij best op de stoep mag spelen, maar dat hij niet moet schreeuwen en/of een bal telkens tegen de muur gooien en dergelijke. Gewoon rekening met elkaar houden, dan blijft het voor iedereen prettig!

de stoep is van de gemeente, dus openbaar terrein. Natuurlijk mogen de buren klagen, klagen staat vrij, en problemen bespreken is leuker dan een buren-ruzie. Maar ze hebben geen voet om op te staan tenzij je zoon schade of overlast veroorzaakt. Toegevoegd na 1 uur: beste, als iemand mijn zoontje zo fysiek vastpakt, is een kind met een rugbybal hun minste probleem.. verder, is er geen speeltuintje/grasveldje in de buurt waar je zoon lekker kan wildebrassen?

Klagen mag. Spelen mag. Overlast en schade veroorzaken niet. Ik kan me voorstellen dat de buurvrouw waarschuwt VOORDAT haar bloemen/bloembakken kapot zijn. Niet pas achteraf. Als zij hem meerdere malen gewaarschuwd heeft en dat niet helpt, kan ik me goed voorstellen dat ze het op een andere manier probeert. Al lijkt het me beter om met de ouders, met jou dus, in gesprek te gaan. En dan zal je als vader of moeder vast wel je kind waarschuwen of aangeven ergens anders te gaan staan, waar minder kans op schade is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100