Kan ik Gevechtsvlieger worden in Australie met een Nederlandse Nationaliteit?

Ik droom er al heel mijn leven van gevechtsvlieger te worden, alleen zie ik dat dat in Nederland tegenwoordig een bijna onmogelijk doel is, vooral met de aankomende bezuinigingen. Ik ben de afgelopen zomers in Australië geweest en ik vind het een prachtig land en zou er graag willen leven, nou las ik laatst dat er een groot tekort was aan defensie personeel in Australië en dat ze mensen uit het buitenland proberen te halen.

Groet,

Victor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Eigenlijk moet je je wel laten neutraliseren.

Bedenk wel dat het een hele dure opleiding is (voor Australië dan), maar als jij bereid bent te verhuizen naar de andere kant van de wereld om per sé een fighter-pilot te worden, kan dat voor "motivatie" wel eens in je voordeel kunnen werken. Australië haalt het liefst reeds opgeleide officieren.

Wellicht handiger om eerst in NL luchtmachtofficier te worden en dan nog eens over Aus na te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je snelle reactie, Alleen je tekent als je luchtmachtofficier word een contract van 10 jaar, daar zit je dan dus een hele tijd aan vast en misschien ben je daarna ''te duur'' voor Australië omdat je al wat ouder en ervaren bent. Verder is het ook erg moeilijk om luchtmachtofficier te worden, omdat er zo'n 2000 mensen gaan voor deze functie en er nog geen 30 doorgaan dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je op je 18e begint dan ben je met 28 nog wel in the picture voor Aus. Bovendien hoeft men geen dure opleiding voor je te betalen. Maar heel veel jongens in de wereld willen gevechtspiloot worden dus de "schifting" zal wel overal ongeveer gelijk zijn.
je mag een leger in het buitenland dienen met je nederlandse nationaliteit, zolang dit land geen oorlog heeft met nederland, of nederlandse bondgenoten. (het staat veel gedetailleerder beschreven in de wet, maar dit is de "abn" beschrijving.)

ik heb een blog gevonden van een nederlander, die ook meegevochten heeft met Het Nederlandse leger, het Zuidlibanese leger, het Franse Vreemdelingenlegioen en het Kroatische leger.

hij heeft flink wat geschreven over nederlanders, in buitenlandse legers, wellicht dus een slim stukje leesvoer, en er staat daar ook een reageer knop, misschien kan hij je nog meer vertellen over de voor/nadelen.

link staat bij bron.