Catshuis overleg is mislukt, Wilders is weggelopen. Krijgen we nou verkiezingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht nu eerst maar eens af wat Rutte gaat zeggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En volg het nieuws, zou ik zeggen. Het is continu op tv, radio, internet. Dan weet je de actuele zaken, niet door hier er vragen over te stellen.

Het beste antwoord

Wat de gevolgen zijn voor het minderheidskabinet van CDA en VVD is nu nog niet helemaal duidelijk.
Mogelijk dienen nu ook de ministers het ontslag in bij de koningin en volgen er nieuwe verkiezingen. Die zouden dan waarschijnlijk na de zomervakantie plaatsvinden. Ook heeft de RVD nog niet officieel medegedeeld dat de gesprekken zijn mislukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt er van af of het überhaupt echt mislukt is of dat er nog wat te lijmen valt met de PVV. Ten tweede betekend het mislukken van het overleg in het catshuis niet per sé dat het kabinet ook gevallen is.

Dus het zou kunnen maar het is nog niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komen er verkiezingen, maar dat is niet vanzelfsprekend. Regeringspartijen CDA en VVD hebben immers al een flink bezuinigingspakket klaarliggen dat misschien ook zonder steun van de PVV uitgevoerd kan worden. Dat zal niet eenvoudig zijn, want het zou betekenen dat, per onderwerp voldoende steun moet worden gevonden bij andere politieke partijen in de Tweede Kamer. Die zouden dan dus de rol die de PVV tot nu toe heeft vervuld, namelijk de regeringspartijen aan een meerderheid helpen, overnemen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. De relatie tussen de regerende en gedogende partijen was van begin af aan gespannen. Nu de kogel door de kerk is vinden ze elkaar op geen enkel punt meer verwacht ik.