Wat is het meest geschikte moment van de dag om informatie op te slaan?

Veel mensen leren bijvoorbeeld 's avonds uit boeken, omdat dat het beste uitkomt qua tijd. Maar is het misschien niet verstandiger om dat overdag te doen, omdat je hersens 's avonds juist langzaamaan in rustmodus overschakelen? Wat zijn jullie ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

In theorie ben ik het met je eens. Maar in de praktijk werkt het bij mij beter om dingen op te slaan. Overdag gaat er nog teveel aan andere dingen door mn hoofd om echt opperste concentratie te bereiken. 'S avonds heb ik daar totaal geen last van. Dus ja...waarschijnlijk zal dit weer voor elk anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :) maar om even te reageren, dan zou je in principe ook (overdag) in een bibliotheek kunnen gaan leren, dan heb je misschien weer meer concentratie. In dat geval lijkt mij overdag weer het meest geschikte moment. Mee eens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mee eens, dwz als het me lukt los te laten om aan andere zaken te denken kunnen we het concentratie gaan noemen. Daar kunnen veel dingen invloed op hebben. Dus ehmm, ja op een goeie dag wel, op een beroerde dag niet en op dagen die daar tussen hangen zal ik mn best doen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoorden! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) YW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YW? Wat betekent dat als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YW You're Welcome
YW Young Women (Church of Jesus Christ of Latter-day Saints youth program)
YW Water Barge (Self-Propelled)
YW Yeah, Whatever
YW Y-Wing (Star Wars)
YW Young Writer (writer aged 12 to 22)
YW Young Wizards (online forum)
YW Yreka Western Railroad
YW Yottawatt (10^24 watts)
YW Yes, Way (response to: no way)
YW Yo, Wassup (chat)
YW YarisWorld Waarschijnlijk bedoelt hij de eerste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hij is een zij...en ZE bedoelde idd ( inderdaad) your welcome ;)
Ochtendmensen leren overdag beter en avondmensen leren 's avonds beter. Voor mij persoonlijk is het beter om in de avonduren te leren, omdat ik een avondmens ben en overdag drukker ben met andere dingen.
Dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar over het algemeen is het zo, dat je moet leren op het moment, dat je je fit voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er in eerste instantie vanaf of je een ochtend- of een avondmens bent. Verder heeft het invloed of je 's middags of 's avonds warm eet. Maar over het algemeen zijn mensen het meest alert en dus het best in staat om informatie op te slaan tussen 11.00 en 13.00 uur. Hoe verder je daar vanaf zit, hoe langer het duurt voordat je nieuwe gegevens kunt opslaan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen 11 en 13, waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heb je daar bronvermelding van? Wil ik best eens inzien :)
Amadea
12 jaar geleden
Na enige tijd zoeken vond ik een artikel wat weliswaar over werken gaat, maar qua productiviteit gaat voor informatie opslaan volgens mij hetzelfde op: http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/Ochtend--of-avondmens-Zo-blijf-je-productief/604104.html
Amadea
12 jaar geleden
En lees ook hier: http://www.hnwb.nl/het-nieuwe-werken-en-je-bioritme/ - De 2e helft van de ochtend zijn we het meest alert (geestelijk); in de loop van de middag functioneren we motorisch het beste (lichamelijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide links zijn via mn telefoon niet te laden...
Ik heb ooit ergens gelezen dat je het beste leert rondom 11 uur 's morgens. Of het waar is weet ik niet. Je schijnt ook beter informatie op te nemen als je je geur stimuleert (geurkaarsje, parfum etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt af, zoals anderen hiervoor al zeiden, van of je een ochtend- of avondmens bent. Misschien een handige tip: als je bijvoorbeeld bij er leren mint-kauwgom eet, alleen die smaak, en je doet dit ook op het moment dat je de desbetreffende toets (o.i.d.) hebt, dan helpt dit bij het herinneren van de stof! Het schijnt je hersenen enorm te stimuleren.