Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben je allochtoon of buitenlander als je in Nederland bent geboren maar geen Nederlands paspoort hebt?

Een vriendin van mij is hier in Nederland geboren.
Zij heeft buitenlandse ouders (Frans). Zij is naar Frankrijk geëmigreerd. OP 12-jarige leeftijd is zij terug naar Nederland gekomen.
Zij is nog steeds in het bezit van een Frans paspoort en geen Nederlands paspoort.
Haar ouders hebben ook geen Nederlands paspoort.
Is zij een buitenlander omdat ze geen Nederlands paspoort heeft? Of is ze een allochtoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een allochtoon is een persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Een buitenlander of vreemdeling is iemand die niet in het bezit is van de nationaliteit van het land waar hij/zij verblijft.

Ze is dus een allochtoon én een buitenlander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Pelle! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu loop ik toch nog stuk op deze vraag: KUN je een allochtoon zijn als je geen Nederlands paspoort hebt? Die vraag kan ik niet beantwoorden maar het staat ook niet in de definitie van allochtoon....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een allochtoon is een persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Indien beide ouders in het buitenland zijn geboren en niet genaturaliseerd zijn en je hebt zelf in Nederland ook geen naturalisatie aangevraagd, maar je verblijft in Nederland met een verblijfsvergunning.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding