Ik heb mijn gegevens per ongeluk en ondoordacht verstrekt aan een onbekende particuliere geldverstrekker. Kopie id, adresgegevens plus rekeningnummer?

Wat kan ik nu doen of verwachten, help me want wat ik allemaal op internet lees hierover, maakt me doodsbang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een belletje plegen naar je bank, die kunnen je veel secuurder helpen dan wij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker zo vroeg mogelijk de bank bellen en alles uitleggen. Heeft diegene je geld geleend? Zo ja, staat het op papier wat je geleend hebt, en wie hij/zij is? Heb je gegevens van diegene?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je jouw rekeningnummer hebt gegeven zou ik zeker contact met de bank op nemen.
Waarschijnlijk kunnen ze daar niet echt iets mee maar zeker is zeker.
Maar met een kopie van je ID ligt het iets anders. Dan heeft hij/zij ook je BSN nummer en daar kan misbruik van gemaakt worden. Ik weet niet zo direct waar je daar voor moet zijn maar ik zou wel de belastingdienst in lichten.
Het kan namelijk dat men jouw BSN nummer gebruikt om bijvoorbeeld illegalen te laten werken en dan wordt jij er voor belast. En ja, dat is, en gebeurt nog steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
per ongeluk?

Antwoorden (1)

Neem onmiddelijk contact op met het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens).

Zij kunnen je helpen met alle vragen die je hebt, je kan ze niet mailen maar wel bellen: 0900-2001 201 5ct per minuut.

Je kan ze bellen op werkdagen van: 09.30 tot 12.30
Succes!