Zeker zo alls zorgboerderijn maar je hebt ook gewoon woon vormen in een woonwijk tip ik zou niet naar arbrona gaan de zorg is slecht en onmenselijke personeel ik weet het uit eigen ervaring ik heb daar gezeten namelijk wat wel goed is is ziders in bilthoven bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
https://www.zideris.nl/contact Ik heb de link even opgezocht, want degoedeman had de naam niet helemaal correct geschreven.;)
Ivana
12 jaar geleden
http://www.abrona.nl/
Je kan ook begeleid gaan wonen.
Dan mag je zelfstandig wonen maar wordt begeleid in diverse dingen zoals de huishouding geldzaken en kan je altijd je ei kwijt als er iets is.
Je woont dan in normale woning.
Ga eens te rade bij het maatschappelijk werk centrum bij jou in de buurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je helemaal niet graag alleen woont dan kun je in een woongroep terecht alleen zijn de wachttijden om in aanmerking te komen hiervoor ontzettend lang.
Bij ons tenminste wel wat ik heb gehoord.
12 jaar geleden
Er zijn allerlei woonvormen afhankelijk van het niveau van de client. Heel laag niveau clienten, dat zijn grofweg mensen die functioneren als een baby, hebben intensieve begeleiding voornamelijk gericht op zorg. Iets hoger niveau woont meestal in een "gezinsvervangend tehuis", en daar heb je ook nog allerlei gradaties in. Begeleiding is meer gericht op de mogelijkheden van de client. Weer wat hoger niveau woont vaak in een woonvorm met apartementen en een gezamenlijke ruimte voor bijvoorbeeld eten of ontspanning. En hoog niveau clienten wonen vaak zelfstandig en krijgen om de zoveel tijd begeleiding aan huis. Begeleiding die vaak gericht is op financiën of maatschappelijk functioneren.
En dan heb je nog alles wat daartussen valt. Er zijn ook mensen met zowel lichamelijk als verstandelijke beperkingen. Die wonen ook weer anders en krijgen ook weer andere begeleiding. En dan zijn er nog mensen met gedragsstoornissen of agressief gedrag. Ook die wonen weer anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De woonvorm is grotendeels afhankelijk van de hulpvraag. Er zijn zoals als genoemd zorgboerderijen met woonmogelijkheid, zelfstandig kamertraining maar ook wonen en werken op een instelling. Is er ook behandeling nodig gaat die meestal via een GGZ-instelling. Ook zijn er mogelijkheden om samen met andere verstandelijk beperkten een woonvorm te kiezen waar een PGB voor ingezet wordt. Bij MEE staat een link met allerlei woonmogelijkheden en organisaties.
Bronnen: