Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom worden niet alle vermiste personen op televisie getoond?

Ik zit net naar het journaal te kijken en vlak daarna wordt de aandacht gevraagd voor een vermiste man, hierbij noemde ze de site vermistepersonen.info. Als je op die site kijkt staat het vol met menen die vermist worden, maar je ziet maar af en toe iemand voorbij komen op tv. Net als op vermistekinderen.nl , hetzelfde verhaal... Waarom is dit? Als één van mijn kinderen vermist zou worden, wil ik niets liever als ze terugvinden... Dat geld toch voor iederéén...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

@Dondersteentje7 Goeie Vraag !

Waarom worden niet alle vermiste personen op televisie getoond ?

Eigenlijk vind ik al jaren dat er te weinig gedaan wordt aan het zoeken/vinden van vermiste personen en dan specifiek voor kinderen.

Ooit zag ik op een politiebureau van die aanplakbiljetten (nu posters genoemd) waarop vermiste personen, maar daar stonden ook geldbedragen bij, dus dat waren verdachte (gevaarlijke) personen die vermist waren...

De grote massa (mensen thuis) leerde het probleem kennen door bijvoorbeeld het televisieprogramma 'Vermist'.

In de USA, een niet te vergelijken land met die enorme afstanden en aparte staten met verschillende wetten, kwam er pas schot in het zoeken/vinden van vermiste kinderen, toen een vader in 1996 zijn ontvoerde / vermoordde dochter Amber herdacht d.m.v. het 'AMBER-Alert', dat nu ook hier gebruikt wordt.

Antwoord :

Misschien zijn er wel teveel mensen die vermist worden, of zijn er teveel vermiste personen achteraf helemaal niet vermist.
Kinderen lopen soms weg en zijn dan een 'dag of wat' later weer thuis.
Vaders of moeders ontvoeren soms hun eigen kinderen en die kinderen zijn niet echt vermist, want meestal is dan wel bekend waar ze zijn.

Dit is wat ik denk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige mensen krijgen nu eenmaal voorrang als ze vermist zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met welke reden????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze extreem gevaarlijk zijn (geweldadig bv) of ernstig ziek zijn en niet zonder hun medicijnen kunnen enz.
In principe is het tonen op tv een uiterst middel. Als er dagelijks mensen getoond worden gaat het effect verloren.

Daarom worden alleen de mensen getoond van wie een levensbedreigende situatie verwacht wordt/is. Kinderen, die tegen de wil van hun moeder, meegenomen zijn door hun vader worden over het algemeen niet met hun leven bedreigd maar de situatie is natuurlijk wel onwenselijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de Belgische tv worden na het journaal veel vaker vermiste personen getoond dan op de Nederlandse tv. Ik merk er niks van dat het effect verloren gaat. Ieder geval is uniek.
Er gaan dagelijks tientallen mensen de vermissing in. Een deel is met een paar dagen weer terug. Een deel bouwt ver weg een nieuw bestaan op. Een deel wordt onder een trein of in een bos terug gevonden. Hoe dan ook worden er dagelijks ook weer een hoop mensen afgesignaleerd.

Het tonen op TV is een uiterst middel. De kans bestaat dat iemand er zelf voor heeft gekozen. Pas als het vermoeden bestaat dat iets onvrijwilligs is gebeurd dan zal er voor zo'n middel gekozen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing