Politieauto met hoes over zwaailichten met daarop de tekst "buiten dienst" wat betekent dat?

Ik zag vanmiddag een politieauto rijden bij afrit Bilthoven op de A27.

Die had een zwarte hoes over de zwaailichten met daarop de tekst "buiten dienst"

Betekent dat, dat de zwaailichten niet werken. Of dat de wagen buiten dienst is?

Had dit nog nooit gezien.

7 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K
TurfGraver
7 jaar geleden
Zal wel een proefrit door onderhoud garage geweest zijn..

Antwoorden (1)

Die hoes wordt gebruikt om aan te geven dat er geen politie maar iemand anders (bijvoorbeeld monteur) in de wagen zit.
Hiermee voorkom je verwarring.
SimonV