Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wiens belangen moet de verhuurder behartigen?

Deze vraag staat in de rubriek wetgeving, het is dus een puur juridische vraag.

Het gaat om een overlast geschil tussen een bewoner van een kamerverhuurpand en de buren. Het zijn 2 vrijstaande huizen.
De verhuurder lijkt de kant van de buren te kiezen. Vervelend en het maakt het er niet gezelliger op.
Zou de verhuurder, ongeacht de klachten niet de belangen van de huurder (zijn klanten) moeten behartigen. Dit totdat een rechter anders beslist.

Ik ben in deze zelf geen partij, ik sta aan de zijlijn, op dit moment vind ik de overlast beperkt.
Vooral een link naar een juridische website of uitspraak zou fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De verhuurder zal de overlastgevende huurder aanspreken op overlast.

Aan de verhuurder is het om eventueel een rechtszaak te beginnen,maar of de verhuurder deze zal winnen?
Die kans is klein want zo makkelijk krijg je een huurder zijn huis niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij is het gelukt. Hij mocht de maand nog uitdoen van de rechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat de taak is van de verhuurder dat is juist de vraag.
De andere 8 huurders hebben nergens last van. (en dat is echt zo) Als de klachten van andere huurders zou komen, dan zou het zeker een taak van de verhuurder zijn. In dit geval lijkt het me dat de verhuurder de belangen van zijn huurder(s) moet behartigen. De overlast is beperkt, een rechtszaak zal zeer waarschijnlijk niet gewonnen worden, maar de huurder zit nu wel met het gezeur van de verhuurder, die zich naar mijn mening voor het karretje van de buren laat spannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er van niemand anders klachten zijn ontvangen dan zal het zeer moeilijk worden. Aan de andere kant ligt het er ook aan hoe coulant de rechter is als de zaak eenmaal voor zou komen. Hier naast mij woont iemand die manisch depressief is en reken maar dat dit geen pretje is om naast te wonen.
Er zijn meerdere klachten binnen gekomen over deze persoon,iedereen hier heeft een andere verhuurder of het pand is gekocht.
De persoon is door zijn verhuurder aangesproken op zijn gedrag,helaas hielp dit niet.
Hierop is de zaak voorgekomen en de man moest zich drie maanden bewijzen of hij zich aan de regels kon houden.
Het is drie maanden stil geweest dus hij mag blijven van de rechter sinds de beslissing heeft hij weer overal maling aan.
De verhuurder doet er niets meer mee want de zaak heeft hem al veel geld gekost.
Ik heb nu uit nood een plank aan de zijkant van mijn balkon geplaatst zodat hij mij meer met rust laat.

Andere antwoorden (1)

Misschien is het een idee om met die probleem naar een Juridische Loket te gaan, dit is in de meeste gevallen ook nog gratis. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing