die gele hesjes beweging: hoe is die eigenlijk ontstaan?

Van waaruit komt plots die overload aan betogingen vanuit de gele hesjes? Waar is die beweging uit ontstaan?
ik las al in een antwoord dat dit kwam doordat er op Facebook door verschillende groepen opgeroepen werd op op straat te komen. Maar die kunnen toch niet zonder meer plots allemaal hetzelfde idee gehad hebben? Wie of wat zater erachter die die grote groepen heeft gemotiveerd om te protesteren?

5 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Het begon met oproepen van grote groepen op Facebook om op zaterdag 17 november wegen te blokkeren.
ronron1212
5 jaar geleden
liveisgreat
5 jaar geleden
ja okee maar van waaruit gingen die grote groepen dat ineens posten? Wie zat daarachter die zei "laten we protesteren tegen x en y en z"?
Dat komt toch niet zomaar plots dat grote groepen los van elkaar zouden besluiten om dit protest te starten met allemaal een geel hesje aan?
ronron1212
5 jaar geleden
Er zit niemand echt achter net wat ik schrijf en lees de link en bedankt voor de min.
liveisgreat
5 jaar geleden
de min euh...? ik heb een plus gegeven.
liveisgreat
5 jaar geleden
ze zouden die minnetjes beter "op naam" maken dat zou dit minder snel gebeuren.
Maar ik blijf erbij het kan toch niet dat iedereen hetzelfde idee krijgt om met een geel hesje dingen te gaan bezetten... dat is toch heel erg raar. Tenzij er bij de verschillende groepen mensen zijn die elkaar kennen of dergelijke...