Hoe moet je in het Vietnamees een vrouw noemen die ouder is, en hoe moet je een vrouw noemen die jonger is?

In het Nederlands zeg je gewoon bijvoorbeeld nichtje, maar in het Vietnamees zijn er verschillen. De dochter van de oudste broer van het gezin is dan tchin of chin ik weet niet hoe ik het moet schrijven. Maar hoe moet ik een vrouw noemen die ouder dan mij is en een vrouw die jonger dan mij is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nicht is : cháu gái

Oudere nicht is : cháu gái lớn tuổi

Jongere nicht is : cháu gái trẻ