Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de vlag voor de vrede altijd wit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Amadea
12 jaar geleden
De vraag klopt niet. Er zijn ook vredesvlaggen in regenboogkleuren!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De witte vlag is niet de vlag van de vrede maar van de overgave of de onderhandeling.

Toegevoegd na 6 minuten:
De oorspronkelijke betekenis van de witte vlag was dat de drager een onderhandelaar was en daarom niet mocht worden aangevallen. Omdat het meestal de zwakkere partij was die om onderhandelingen verzocht, verschoof de betekenis van de vlag naar overgave.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik neem echter aan dat pinkeltje dat ook bedoelde. Dus dan blijft de vraag "waarom?"

Andere antwoorden (2)

Men geeft met een witte vlag haar onschuld aan en dat men blanco is en dus geen actie onderneemt / voert. Bovendien is een witte vlag voor iedereen altijd goed herkenbaar. Er kunnen dus absoluut geen misverstanden over de inhoud van deze vlag ontstaan. Wat in levensgevaarlijke oorlogssituaties natuurlijk een belangrijke zaak is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wit is neutraal. Bovendien vaak makkelijk voorhanden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Fijn al die stomme gasten die antwoorden gaan minnen zonder reden.
Frimu2
12 jaar geleden
@Gewooneenga.....idd leuk het was me zelf niet eens opgevallen , met name het voor handen ;-) @ HeerVoldemo , dat begrijp ik soms ook niet ....De vraag ging over de keuze van de kleur (voor het gemak wit even een kleur noemende). Terwijl het antwoord nu met de meeste plussen nog steeds geen antwoord geeft over waarom er in de oorsprong niet voor een andere kleur is gekozen. Vaak is het een kwestie van de vraag goed lezen, en kan het antwoord heel kort.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding