In welk welvarend land kun je het goedkoopst leven?

En dan bedoel ik waar je over het algemeen het goedkoopst leeft als je kijkt naar inkomen, belastingen, huur/koopprijzen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet de levensmiddelen niet en kleding etc.

Het beste antwoord

Op de eerste plaats is "welvarend" al een heel relatief begrip.
Uitleggen als: florissant, in goeden doen, bemiddeld, bloeiend, gezond, voorspoedig, welstellend.....
zijn ook allemaal relatief.

Want hangt allemaal heel erg af van wat jouw persoonlijke standaard is.
Groot huis en dure auto en alles laatse mode?
Of leuk wonen en alles met de fiets kunnen doen en genoeg te eten.
Dat laatste is voor het grootste gedeelte van de wereldbevolking al "welvarend" te noemen.

En of die standaard overeen komt met de standaard van het land.
Nederland is een niet alleen een welvarend land, maar zelfs een hartstikke rijk land. Maar als je hier veel minder hebt dan het gemiddelde, dan voel je die "welvarendheid" niet zo erg.

Ga je uit van het meeste te besteden per inwoner dan geldt deze lijst:

1.Luxemburg – $78.409
2.Qatar – $78.260
3.Noorwegen – $51.985
4.Singapore – $50.180
5.Brunei – $47.930
6.Verenigde Staten – $ 45.934
7.Hong Kong – $42.653
8.Zwitserland – $40.484
9.Nederland – $39.877
10.Ierland – $38.663
11.Australië – $38.663

Maar er is ook een top 10 van armste landen.
En daar kun je over het algemeen als rijke Europeaan heel welvarend leven. Zelfs zonder iets te merken van de armoede van de bevolking. Kwestie van selecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In De V.A.E. is het leven vrijwel gratis voor de bewoners. Geen belasting, geen ziektekosten en alles wordt vergoed (excl. zaken die je aan jezelf wilt veranderen), iedereen heeft een huis en gratis scholing. Diegene die in het buitenland gaan studeren krijgen per jaar meer subsidie dan dat de meeste Nederlanders per jaar verdienen (ongeveer €50000 euro). Maar dit geld uiteraard alleen voor de ingezetene met een V.A.E. Nationaliteit.

Ik heb 1.5 jaar voor een NL olie maatschappij in Dubai gewoond en gewerkt.