Ik huur een huis met onbepaalde tijd voor drie jaar mag ik nu eerder opzeggen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de huur bent aangegaan voor een periode van 3 jaar en er staat niets in het huurcontract dat je eerder op mag zeggen dan zal je je hieraan moeten houden.
Je kunt natuurlijk ook de verhuurder aanschrijven of bellen of je eerder weg kan zonder dat dit consequentie's heeft.

Antwoorden (1)

Woon je in België? Daar is het meestal een contract voor 9 jaar met een minimum van 3 jaar.
Je kunt dan gewoon opzeggen, maar als je binnen 1 jaar weggaat krijg je je borg van 3 maanden niet terug.
Ga je binnen 2 jaar weg, krijg je 1 maand borg terug.
Ga je binnen 3 jaar weg, krijg je 2 maanden borg terug.
Ga je later dan 3 jaar weg, dan krijg je de gehele 3 maanden borg terug.
(Minus kosten voor kapotte dingen e.d. natuurlijk.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je gaat hier uit van een opzeg-clausule. Die informatie ontbreekt bij de vraag. Daar kan vanalles in geregeld zijn. B.v. de regeling die jij beschrijft, maar ook een andere. Dat zou dan door de vragensteller in het contract bekeken moeten worden. Zonder clausule is een vaste termijn van 3 jaar ook in België een vaste keu hard termijn van 3 jaar ! (Maar zoals al eerder aangegeven: zo'n harde vaste periode is voor een huurcontract niet gebruikelijk)
Antoni
9 jaar geleden
Wat bedoel je met "een vaste keu hard termijn"?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
"keu hard termijn" moet zijn "kei harde termijn" *sneller willen typen dan dat m'n vingers bij konden houden...*
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor de uitleg!