Is het mogelijk om post (brieven of pakketjes) te versturen naar landen waar oorlog of een gewapend conflict is ?

Ik bedoel een gebied als Darfur, of Afghanistan met bermbommen en zo..Ik kan me voorstellen dat de posterijen van het bepaalde land of UPS, Fedex, DHL etc,, er weinig zin in hebben om hun leven op het spel te zetten om alleen maar iets af te leveren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat doen ze met zo'n verzoek ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een afgelegen dorpje in oorlogsgebied is natuurlijk niet te doen, maar in een grote stad (met bijv. een luchthaven) gaat het leven gewoon door.
Als voorbeeld: In de oorlog in Bosnie kon er gewoon post verstuurd worden naar Sarajevo.

Je noemt Afghanistan als voorbeeld, nou, via de website van TNT heb ik een fictief het formulier ingevuld om een pakketje te versturen naar Kabul in Afghanistan.
Afmetingen: 20-20-20cm en 500 gram zwaar.

De zending zou er volgens TNT 4 dagen over doen om de bestemming te bereiken. De kosten om het Express te versturen bedraagt €156.32
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met de 'gewone post moet dat lukken,
die hebben een overeenkomst met bijna alle landen dat het daar bezorgd word met de posterijen van dat land.
alleen met noord korea weet ik dat dat niet gaat lukken
good luck