Wat betekent het als er gecollecteerd wordt en de bewuste collecte staat niet in het rooster van het CBF? Zit dat wel goed?

http://www.cbf.nl/Collecten/collecteroosters-landelijk.php

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan geen probleem zijn want dat rooster gaat over de LANDELIJKE collectes. Gemeenten kunnen zelf ook collectes toestaan.

Je kunt altijd naar de legitimatie vragen en op de website van je gemeente zou je moeten kunnen terugvinden of ze wel mogen collecteren.

Als je het niet vertrouwt mag je de politie bellen: geen spoed natuurlijk!

Toegevoegd na 28 seconden:
Maar dan: 0900-8844
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een gemeentelijk rooster. Heb dat gecheckt en daar stond-ie ook niet tussen.
Vind het een beetje raar om uitgebreid naar z'n bus te kijken. Ik neem eigenlijk ook een beetje aan dat de managers van de supermarkt (waar daar was het) ook in de gaten houden dat niet jan en alleman gaat collecteren voor hun deur?
dan heeft die gemeente daar geen vergunning voor afgegeven, of de vergunning aanvraag is op korte termijn gehonoreerd en nog niet "geüpdatet" bij cbf.nl

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar in sommige gemeentes is voor een plaatselijke collecte geen vergunning nodig, dit kun je vinden in de APV. dit kan dus ook een reden zijn

Toegevoegd na 7 minuten:
In de gemeente Steenwijkerland bijvoorbeeld, zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een melding van moet worden gemaakt (staat op de site) zullen ze het ook ergens op de gemeentesite zetten want het is niet de bedoeling dat je drie collectes per week hebt.