Kunnen vegetatariers wel die mexicogriepprik halen?

Dit omdat niemand over de stoffen die in die prik zit spreekt.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het woord is vegetariers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja want ik heb ooit gehoord dat vegetariërs ook mensen zijn... En mensen tenderen de griep te krijgen en massaal ook nog deze dagen... Het is enorm in om de griep te krijgen en ook vegetariërs zijn hierop geen uitzondering...

Dus ze kunnen dat heel goed...

Griep Griep Hoera...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja hoor, dat kan, er zitten gen vleessappen in ofzo!
Wat zijn vegatatariers? Eten die geen Tataar ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is hun eigenkeus een vegetarier is niet verplicht om geen vlees te eten. Is een verplichting die hij zichzelf opgelegd heeft
Heb trouwens geen idee wat voor vlees er in een vaccin zit , maar dit terzijde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vegetariers eten wel eieren maar uit pricipe geen producten van een geslacht dier. Vaganisten had een betere vraag geweest. Dus kunnen vegetariers op eiwit geente vaccinaties halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kunnen vergatariërs ook de mexgriepprik halen. Dat zijn ook gewoon mensen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft ook niets met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vegetariërs en veganisten kunnen die prik gewoon halen.

Het klopt dat er soms dierlijke producten worden gebruikt voor het produceren van vaccins (niet alleen dit vaccin overigens) maar vegetarisme en veganisme zijn niet een soort allergie voor dierlijke producten.

Als je allergisch bent, *kun* je bepaalde producten niet gebruiken. Ten minste niet zonder nare gevolgen. Als je vegetariër of veganist bent, *kies* je er alleen voor om bepaalde producten niet te gebruiken. En hoe strict je daarin bent, is ook een keuze. Sommige vega's zullen dat wel doorvoeren tot vaccins en medicijnen, anderen niet.

Hoe ik daar zelf in sta: als het niet nodig is om dieren te doden om gezond te blijven (zoals voor voedsel) wil ik ook niet verantwoordelijk zijn voor het doden van dieren. Als het voor mijn gezondheid wél nodig is, kies ik voor mijn gezondheid. Dus een capsule met gelatine neem ik gewoon in als ik die nodig heb, en een vaccin dat gemaakt is met behulp van dierlijke eiwitten, zal ik niet om die reden weigeren. Natuurlijk zal ik wel kiezen voor een vegetarisch alternatief als ik weet dat dat beschikbaar is, maar dat is nou eenmaal niet altijd zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen: zonder griepprik kun je doodgaan ook als je niet wilt. Maar als je geen griepprik wil, ja dan moet je dat zeker niet doen. Laat je een leuk huis achter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken iemand die noodgedwongen vegetarisch eet. Die wordt ziek van dierlijke produkten. Zo iemand dient zich terdege af te vragen wat er in die vaccins zit.

De gemiddelde vegetarier echter eet zo OF omdat ie dieren eten zielig vind OF omdat ie de bio industrie ongezond vind.
Deze laatsten hebben gewoon dezelfde keus te nemen als niet vegetariers over deze inenting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vegetariers zijn ook gewoon mensen, dus ze kunnen het zeker, maar als iemand het zover doortrekt dat ie ook principiele bezwaren heeft tegen de manier waarop vaccins worden gekweekt of medicijnen getest worden, zou ik me voorstellen dat iemand die geen vlees wil eten, ook geen griepprik wil.