Welk persoon stond er vroeger onder een keizer?

Je hebt bijv. ook een onderkoning. maar wie stond er onder de keizer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens mij een Admiraal

Toegevoegd na 4 minuten:
En daar onder kwam dan een Tsaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik me niet vergis is het rijtje als volgt: baron, graaf, hertog, koning, keizer. En keizer is dus de meerdere van een aantal koningen. Ook als die koningen er niet meer waren, zoals bijvoorbeeld in duitsland en perzie, bleef men de naam keizer gebruiken.
Zo gebruiken wij ook de naam koning, terwijl er geen hertogen meer zijn in nederland.
Generaal, maarschalk en zo zijn militaire rangen, die hier niet mee te maken hebben.