Hoe komt het dat er momenteel zoveel verhalen ineens op TV over de WOII gaan? Is het een speciale periode ofzo?

Bevrijdingsdag is het nog niet. Het viel me vandaag op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

20 jaar na de val van de muur, en dus het officiële einde van de 2e wereldoorlog.
Een oorlog is namelijk pas officeel voorbij als er geen buitenlandse troepen een gebied bezetten, en dat was pas na de val van de muur/het ijzeren gordijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooooow echt waaar?? Nou, dat had ik nou nog net niet meegekregen..
Dat verklaart alles...
Nu voel ik me echt stom ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu niet meer, want nu weet je het :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De DDR was al sinds 1953 niet meer bezet door het leger van de USSR...

Andere antwoorden (1)

Het valt mij ook al een tijdje op dat er steeds meer verhalen over de WO II op TV komen. Ik denk dat dit voornamelijk te maken heeft met het feit dat er steeds meer vragen zijn die nog onbeantwoord zijn. Zoals: Wat deden de kinderen van de NSB'ers en die van de Nederlandse SS'ers. Vandaag las ik in de krant dat er al weer een toneelstuk/film/whatever over Anne Frank komt. Maar nu met Anne Frank en Joseph Goebels in de hoofdrol. Beetje curieuze combinatie lijkt me...

Daarbij komt dat het aantal mensen dat nog over de oorlog kan vertellen in rap tempo afneemt...