Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind je de voor- en tegenargumenten van stellingen?

Zoals de titel al zegt. Een voorbeeld; op school hoorde ik van een docent dat de 1040-uren norm erg slecht was. Daar had zij wel 5 argumenten voor. Nu heb ik lang gezocht naar argumenten voor deze stelling, maar ik heb ze niet gevonden. En zo ken ik veel meer mensen die ergens een mening over hebben en daar heel veel argumenten voor hebben. Ik vraag me af waar ze dat vandaan halen.

Ik krijg dagelijks het NRC binnen, maar daar staat vaak een beschrijving van een dergelijk probleem, niet de voors en tegens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Stellingen zijn niet kant en klaar. Als jij een artikel leest kan je daar zelf de voors en tegens uithalen, of als dat niet duidelijk naar voren komt zal je je er meer in moeten verdiepen, een andere krantenartikel, info van internet, de tv, gesprekken met anderen, zo vorm je je eigen mening over een onderwerp.
Daaruit kan je dan argumenten halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je de argumenten vindt?
- Voor- en tegenstanders kunnen met elkaar in debat gaan. Dan geven ze hun argumenten.
- In een interview over een stelling, laat iemand vaak blijken of die voor of tegen is. Meestal met argumenten. Ook kan een dubbelinterview gepubliceerd worden waarin aan een voor- en tegenstander gevraagd wordt wat zij er van vinden en waarom. Soms met nog ene klein debat.
- Bij de direct betrokkenen. In het voorbeeld dat je noemt zijn leerkrachten en leerlingen in elk geval direct betrokkenen.
- Bij jezelf. Door erover na te denken en proberen van verschillende invalshoeken te benaderen, komen vanzelf wat argumenten boven drijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing